به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، شهریار متوکل مدیر اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران در بازدید از روند اکتشافات معدنی در پهنه‌های شهرستان اهر و هریس اظهار داشت: ۶ محدوده اکتشافاتی در پهنه‌های اهر و هریس به صورت همزمان اجرا می‌شود که در تاریخ اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران بی‌سابقه است.

وی از افزایش دستگاه‌های اکتشافات معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران به ۸ دستگاه در شهرستان‌های اهر و هریس خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴ دستگاه اکتشافات معدنی در پهنه‌های اهر و هریس مستقر شده و بنا داریم تا دستگاه‌های اکتشافات معدنی را به ۸ مورد افزایش دهیم.

متوکل بابیان این‌که فعلاً در اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران در اهر و هریس ۲ پهنه امیدبخش و دارای ذخایر معدنی شناسایی شد، ابراز داشت: پهنه‌های معدنی امیدبخش را به مرحله اکتشافات تفضیلی می‌رسانیم.

مدیر اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: صدور مجوز برای اکتشافات در پهنه‌های معدنی در نهادها و سازمان‌ها با مشکلاتی مواجه شده بود که با عنایت و همکاری نماینده مردم اهر و هریس؛ موانع پیش‌روی شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه اکتشافات حل شد.

وی یادآور شد: تا پیش از این ۲ سال بود که شرکت ملی صنایع مس ایران برای اخذ مجوز جهت اکتشافات معدنی به مانع برخورد کرده بود، اما با همکاری مسئولان شهرستانی از جمله نماینده اهر و هریس، توانستیم موانع را رفع و اکتشافات معدنی را آغاز کنیم.