به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه در حال حاضر، نامزد‌های شهر‌ها که توسط هیئت نظارت استان رد صلاحیت شده اند از طریق هیئت نظارت مرکزی پیگیر هستند، گفت: کار بررسی صلاحیت نامزد‌های روستا‌ها در هیئت‌های اجرایی به اتمام رسیده و اظهارنظر نظارت بخش باقی مانده است.

علیار راستگو در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه سهند با بیان اینکه در شهرستان میانه نیز هیئت نظارت استان نظر نهایی خود را اعلام کرده و به اطلاع نامزد‌ها رسیده است، افزود: زمان تبلیغات نامزد‌های تایید صلاحیت شده شورا‌ها از ۲۰ تا ۲۶ خرداد خواهد بود و بازه زمانی تبلیغات ریاست جمهوری نیز از ۷ خرداد به مدت ۲۰ روز است.

وی همچنین از افزایش شعب اخذ رای به لحاظ شرایط کرونایی خبر داد و افزود: با توجه به شرایط کرونایی، تعداد شعبات را نسبت به انتخابات گذشته ۱۵ درصد افزایش دادیم تا مردم در آرامش و راحتی رای دهند که در این میان ۳۷۶۶ شعبه اخذ رای، پیش بینی کرده ایم.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان نیز در خصوص نحوه تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت: در این دوره، بیشتر تبلیغات سمت فضای مجازی خواهد رفت و اگر ستاد‌های تبلیغاتی دایر شده و افراد به صورت حضوری و میدانی فعالیت کنند، شاید به افزایش بیماری دامن بزنند.

عزیزی در خصوص بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما در تبلیغات نامزد‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا گفت: اگر چنانچه با توجه به شرایط کرونایی، استفاده از امکانات صدا و سیمای شبکه استانی پیش بینی و ابلاغ شود، زمینه خوبی برای بهره مندی در این شرایط است.

وی همچنین افزایش تعداد شعبات برای کاهش تراکم جمعیت، حذف الزام استفاده از اثر انگشت که در دوره‌های قبلی الزامی بود، به کارگیری دستگاه‌های احراز هویتی فاقد اشکالات برای جلوگیری از معطلی رای دهندگان و نیز توصیه به برپایی شعب در فضای آزاد را از جمله تمهیدات و پیش بینی‌ها برشمرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما