به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید عباس زاده روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: پرونده این مددجو که به علت نزاع ودرگیری ناخواسته و اختلاف درباره زمین های کشاورزی روستایی چندسال پیش مرتکب قتل نفس شده بود، با پیگیری های یکساله همکاران در کمیته اخذ رضایت واحد مددکاری و شورای حل اختلاف مسقر در زندان تبریز با عنایات حضرت حق، ختم به خیر شد.

وی افزود: اولیای دم این پرونده قتل باگذشت و اعلام رضایت کتبی دریک روز مانده به موعد اجرای حکم، زمینه رهایی و حیات مجدد این زندانی را فراهم کردند.

عباس زاده با اشاره به کار ارزشمند خانواده مقتول، ادامه داد: بخشیدن حیات و زندگی مختص ذات اقدس الهی است؛ گذشت و رضایت در پرونده های قصاص نفس تنها جایی است که خداوند تبارک و تعالی این شان و قدرت حیات بخشی را به بنده خویش واگذار و تفویض کرده است و کسانی که موفق به این عمل بسیار ارزشمند می شوند، در حقیقت مورد توجه و عنایت پروردگار هستند.

وی گفت: هرچند استفاده از حق قصاص در چنین مواردی به عنوان حقی از ناحیه خدا و اجرای عدالت است، ولی کسانی که موفق به گذشت و صرف نظر از اجرای این حکم و حق مسلم می شوند، به طور قطع به مرتبه بالایی از کمال و معرفت الهی رسیدند.

مدیر زندان مرکزی تبریز یادآوری کرد: این دومین پرونده قصاص نفس در سال جاری است که منتج به اخذ رضایت می شود و در تلاش هستیم تا پایان سال با همکاری مشترک  شورای حل اختلاف و افراد متنفذ و مددکاران زندان زمینه اخذ رضایت برای این قبیل محکومان دیگر را نیز فراهم کنیم.

منبع: ایرنا