به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزا پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با قدردانی از مردم شهرستان به دلیل همکاری مناسب در موضوع واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و ۷۵ تا ۸۰ سال، اظهار کرد: کلیه سالمندان بالای ۷۰ سال از ساعت هشت تا ۱۳ فردا پس از تماس همکاران مراکز سلامت در وقت تعیین شده به مراکز اعلام شده مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: سالمندان بالای ۷۵ سال هم که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، می‌توانند در ساعت‌های اعلام شده به مرکز سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی همچنین از جامعه هدف خواست به دلیل پیشگیری از تجمع از مراجعه حضوری خودداری کنند و منتظر تماس مدافعان سلامت باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر همچنین از صرف هزینه بیش از ۱۱۰میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات و امکانات درمانی بیمارستان «باقرالعلوم» اهر با حمایت ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی طی سال گذشته خبر داد.

«میرزاپور» توسعه بخش دیالیز از ۱۱ تخت به ۲۱ تخت، بلوک زایمان «LDR» با سوئیت‌های اختصاصی جهت فرهنگ‌سازی زایمان‌های طبیعی با ۱۱ تخت، بخش CCU و تخت‌های ویژه ICU و CCU از ۲۰ تخت به ۴۰ تخت با امکانات و تجهیزات ویژه و مجهز به فناوری روز را در قالب طرح توسعه ۱۰۰۰متری به فضاهای درمانی این بیمارستان عنوان کرد.

وی با اشاره به نیاز ضروری شهرستان به تامین اکسیژن مورد نیاز در شرایط کرونا، اضافه کرد: در این راستا دستگاه اکسیژن‌ساز با ۲۵ میلیارد ریال هزینه در محل بیمارستان اهر با تولید روزانه ۸۰۰ کیلو اکسیژن راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی بخش «ام ار آی» از نیاز های اساسی این شهرستان و منطقه ارسباران به شمار می‌رود، افزود: با وجود انتقال اکثر قطعات و تجهیزات این دستگاه به محل بیمارستان، متاسفانه برخی قطعات این دستگاه به علت تحریم‌ها و سایر مشکلات اداری از خارج وارد نشده بود که اخیرا با پیگیری‌های لازم دستگاه  «RFKg» با حضور کارشناسان فنی کشور ترکیه در محل نصب شد و بخش اندکی از قطعات نیز در شرف تامین است.

وی ادامه داد: فضای لازم نیز با تایید کارشناسان ذیربط ایجاد شده و پرسنل فنی و تخصصی بیمارستان نیز دوره‌های استفاده از این دستگاه را طی کرده‌اند که به محض نصب آخرین قطعه‌ها، بخش «ام ار آی» فعالیت خود را جهت ارائه خدمات آغاز خواهد کرد.

«میرزاپور» با اشاره به آغاز کار مرکز غربالگری شهرستان در شهرک شیخ شهاب، اظهار داشت: این مرکز در فضای مناسب و تجهیزات به روز فعالیت خود را از سال جاری آغاز کرده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به بیماران کرونایی خدمات لازم ارائه می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر ایجاد داروخانه شبانه‌روزی با امکانات و فضای مناسب با تعرفه دولتی، توسعه سردخانه بیمارستان، بخش نوزادان، بخش روانشناسی را از دیگر اقدام‌ها برای ارتقای وضعیت بهداشتی درمانی این بیمارستان عنوان کرد.

وی به ظرفیت ویژه بیمارستان اهر در راه‌اندازی کلنیک تخصصی در محل این مجتمع نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۹ پزشک با تخصص‌های مختلف از جمله قلب، کودکان، جراحی عمومی، کلیه و مجاری، ارتوپدی، پاتولوژی، طب اورژانس، طب فیزیکی، اعصاب و روان، مغز و اعصاب و تخصص‌های دیگر با تعرفه دولتی برای شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.