به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی کریمی فیروزجایی در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر که با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور، معاون وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان منطقه ارسباران در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: تلاش نماینده اهر و هریس برای عمران و آبادانی منطقه ارسباران و استان آذربایجان شرقی در کمیسیون عمران و پیگیری مشکلات منطقه در سطح ملی قابل تقدیر است و باید از مردم به خاطر انتخاب چنین نمایندگانی تقدیر نمود.
وی افزود: اعضای فراکسیون امور عشایری مجلس شورای اسلامی در سفری دو روزه به مناطق عشایری استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و عشایر مرزنشین ضمن بازدید؛ در جریان مسائل و مشکلات جامعه عشایری قرار گرفتند، خوشبختانه در طول ۲ سال گذشته گام‌های ارزشمندی برای آبرسانی به مناطق عشایرنشین و بهسازی راه‌های عشایری در کشور برداشته شده است.
رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس بابیان اینکه پیشنهادات فراکسیون عشایری مجلس برای تخصیص اعتبار به بهسازی و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری در لایحه بودجه ۱۴۰۰ محقق نشد، گفت: طبق رایزنی‌هایی که با نمایندگان مجلس انجام می‌دهیم امیدواریم از سال آینده ردیف بودجه برای احیای ایل‌راه‌های عشایری کشور در لایحه بودجه تعریف کنیم.
کریمی فیروزجایی از اختصاص اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به مناطق عشایری کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد، یادآور شد: امسال علاوه بر اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق عشایری کشور در لایحه بودجه پیش‌بینی شده بود، ۲۰۰ میلیارد تومان هم به خاطر خشکسالی و مشکلات کم‌آبی از اعتبارات ستاد مدیریت بحران کشور به آبرسانی به مناطق عشایری کشور اختصاص یافت.
وی با ذکر اینکه درخواست نماینده اهر و هریس برای آبرسانی به مناطق عشایری حوزه انتخابیه محقق می‌شود، گفت: برای اولین‌بار در کشور دام زنده عشایر خرید تضمینی می‌شود و برای خرید تضمینی دام زنده عشایر هر کیلو ۴۵ هزار تومان تعیین شده است و برای هر راس دام زنده ۳ کیلو جو اختصاص داده می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسائل جامعه عشایری در مجلس یازدهم؛ موضوع دسته چندمی نیست، بیان کرد: طی جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس برگزار شد؛ تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان امور عشایر کشور با نوسازی و تجهیز مدارس کشور منعقد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تقویت آموزش و پرورش عشایر کشور اختصاص یافت.
کریمی فیروزجایی خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات و نیازمندی‌های جامعه عشایری شهرستان‌های ارسباران در جلسات تخصصی مجلس شورای اسلامی بررسی و برای حل آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم.