به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فرج‌نیا امروز در گفت و گویی اظهار کرد: تعداد ماینرهای غیرمجاز کشف شده در سال ۱۳۹۸ را یکهزار و ۱۴۴ دستگاه از ۳۷ مرکز، در سال ۱۳۹۹ را حدود ۲ هزار و ۶۶ دستگاه از ۸۲ مرکز و نیز تعداد ماینرهای غیرمجاز کشف شده طی ۲ ماه ابتدایی سال جاری را نیز حدود ۳۹۲ دستگاه از ۴۱ مرکز اعلام کرد.
به گفته وی تلاش مأموران این شرکت برای کشف مراکز استخراج رمز ارز های غیرمجاز با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به ششمین اقدام فراگیر شرکت‌های توزیع صنعت برق کشور با محوریت «عبور از پیک تابستان» که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت توانیر و مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: در این مانور عملیاتی حدود ۶۴ اکیپ اجرایی با ۲۱۰ نفر، در کلیه شهرستان‌های تابعه این شرکت مشارکت دارند.
وی اضافه کرد: طی این اقدام فراگیر، گروه‌های عملیاتی شرکت به تعدیل روشنایی معابر شهری و بین‌شهری، مقابله با دستگاه‌های استخراج رمزارز غیرمجاز، ارزیابی و آماده بکاری مولدهای اضطراری و نیز ارزیابی و آماده‌بکاری سامانه‌های برق من و پاسخگویی ۱۲۱ (خدمات سریع و آسان) می‌پردازند.
وی این اقدامات را در راستای مدیریت پیک بار تابستان بسیار کارساز و موثر قلمداد کرد.
شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی به غیر از شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر در سایر ۱۹ شهرستان استان و ۳۵ شعبه خود در حال خدمات‌رسانی به مردم است.

منبع: نصر نیوز