به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اورجعلی علیزاده، روز شنبه همزمان با هفته جهانی ایمنی راه در مراسم تجلیل از ۱۸ راننده حرفه ای برتر حمل و نقل عمومی برون شهری استان گفت: هم اکنون بیش از ۳۷ هزار راننده باری و بیش از ۶ هزار راننده مسافری در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای در دوران شیوع ویروس کرونا با حضور خود در صحنه مایحتاج مورد نیاز مردم را تامین و به موقع به بازارهای مصرف رساندند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: رانندگان حمل و نقل بار استان همچنین در ۲ سال اخیر نقش مهمی در حمل کالاهای اساسی و نهاده های دام از بنادر جنوبی کشور به استان داشتند.

علیزاده، با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد ارتقای ایمنی تردد جاده ای ادامه داد: اجرای طرح جامع کاهش تصادفات جاده ای استان شامل برنامه هایی برای پنج حوزه فعالیت مدیریت ایمنی راه ها، راه (راه های ایمن تر)، وسیله نقلیه (وسایل نقلیه ایمن تر)، کاربران جاده ای ایمن تر(عامل انسانی) و حوزه واکنش بعد از تصادف در کاهش تلفات حوادث جاده ای استان نقش بسزایی ایفا کرده است.

رانندگان حرفه ای برتر حمل و نقل عمومی برون شهری آذربایجان شرقی در دومین دوره جشنواره انتخاب رانندگان حرفه ای برتر که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان با همکاری دستگاههای مرتبط برگزار شده بود، انتخاب شده بودند.

در این مراسم از ۱۳ راننده در حوزه باری و پنج راننده در حوزه حمل و نقل مسافر تجلیل و از پیشکسوتان حمل و نقل جاده ای استان و تشکل های صنفی فعال حمل و نقل جاده ای استان قدردانی شد.

هفته جهانی ایمنی راه از ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد نام گذاری شده است.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود چهار هزار کیلومتر راه های اصلی، شریانی و بزرگراهی است.

منبع: ایرنا