به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین حاتمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور، گفت: خسارت خانه ها، اموال و احشام آسیب دیده مردم شهرستان خداآفرین در جنگ قره باغ تاکنون پرداخت نشده است و گذرگاه مرزی خداآفرین فعالیت ندارد.
وی افزود: کشورهای فرامنطقه ای و بیگانه با اوضاع و احوال گوی سبقت را در بازسازی قره باغ از ما ربوده اند، چرا در این زمینه اقدامی موثر انجام نمی دهید.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جنگل های ارسباران که همطراز با جنگل های هیرکانی و زاگرس هستند طی سال های اخیر دچار آفت پروانه دم قهوه ای و ابریشم باف شده اند. اختصاص اعتبار ویژه برای مبارزه با این آفت ها، راه اندازی مرکز تحقیقات جنگل و مراتع ارسباران به مرکزیت شهرستان کلیبر و پایگاه اطفای هوایی اولویت صددرصدی دارد.
حاتمی ادامه داد: لازم است به دلیل ارسال بالگرد محلول پاش از ستاد مدیریت بحران کشور و مدیریت عالی استان آذربایجان شرقی و نیز سایر مسئولین ذیربط قدردانی ویژه ای داشته باشم.
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی زبان شیرین فارسی را متوجه می شود اما نمی دانم علت چیست، ده ها بار گفته و نوشته ام که سه شهرستان حوزه انتخابیه ام یک کیلومتر راه اصلی ندارند و بیش از یک هزار و پانصد کیلومتر جاده خاکی و غیر آسفالته در این منطقه وجود دارد اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: اگر اقدامی در خصوص جاده های سه شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند صورت نگیرد مجبورم مطالب خود را به زبان های زنده دنیا ترجمه و تقدیم وزیر راه و شهرسازی کنم.

منبع: ایکنا