به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در تشریح برآورد اولیه خسارت تگرگ و سیل به روستاها، باغات، اراضی کشاورزی و دامداری شهرستان اهر اظهار داشت: بارش تگرگ که از ساعت ۱۶ بعد از ظهر در شهرستان اهر اتفاق افتاد، به دنبال بارندگی بی‌سابقه تگرگ منجر به جاری شدن سیل شد.

وی افزود: در اولین دقایق وقوع سیل؛ محور اهر-مشگین‌شهر مسدود شد، که با حضور به موقع عوامل راهداری و پلیس‌راه این محور بازگشایی و تردد خودروها برقرار گردید.

فرماندار اهر با اشاره به این‌که با حضور نیروهای آتش‌نشانی و هلال‌احمر، واحدهای مسکونی و دامی دچار آبگرفتگی امدادرسانی شد، گفت: خوشبختانه وقوع سیل ناشی از بارش تگرگ در شهرستان اهر خسارت جانی در پی نداشت.

خدابخش با تأکید بر این‌که عمده خسارت سیل ناشی از بارش تگرگ به باغات، اراضی زراعی و دامداری شهرستان اهر وارد شده است، یادآور شد: متأسفانه دام‌های سنگین و سبک روستائیان در پی وقوع سیل تلف شد و همچنین مالکان واحدهای مسکونی آسیب‌دیده را اسکان دهیم.

وی در پایان از حضور اکیپ‌های ارزیابی خسارت تگرگ و سیل در مناطق آسیب‌دیده شهرستان اهر خبر داد و گفت: خسارت وارد شده به باغات، اراضی زراعی، دام‌ها و واحدهای مسکونی و دامی که در سطح ۲۷ روستا برآورد شده توسط اکیپ‌ها برآورد دقیق خواهد شد.