اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 46714
دوشنبه - 3 خرداد 1400 - 11:30
معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

رنگ کرونایی ۱۳ شهرستان آذربایجان ‌شرقی نارنجی است

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از مجموع ۲۱ شهرستان آذربایجان‌شرقی، ۱۳ شهرستان در وضعیت کرونایی نارنجی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.

رنگ کرونایی ۱۳ شهرستان آذربایجان ‌شرقی نارنجی است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: خداآفرین، کلیبر، هوراند، ورزقان، هریس، اسکو، هشترود و چاراویماق شهرستان هایی هستند که در وضعیت زرد قرار دارند و بقیه نارنجی هستند.

وی با بیان اینکه شهر قرمز و آبی کرونایی در آذربایجان شرقی وجود ندارد، یادآوری کرد: روند ابتلا به بیماری در این استان نزولی شده، اما روزانه تست کرونای ۵۰۰ نفر مثبت است.

وی افزود: در حال حاضر یکهزار و ۵۰ کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند و روزانه ۱۳ تا ۱۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت می شوند این در حالی است که متوسط تعداد فوتی های روزانه هفته گذشته در استان حدود ۲۰ نفر بود.

تاکنون ۱۵۶هزار نفر در آذربایجان شرقی دوز مرحله نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

درستی در مورد آخرین وضعیت واکسیناسیون آذربایجان شرقی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان، ۷۶درصد سالمندان ۷۵ تا ۸۰سال و ۳۵درصد افراد ۷۰ تا ۷۵ سال واکسینه شدند و این روند با لحاظ سن افراد ادامه خواهد داشت البته از آخر ماه جاری واکسیناسیون افراد دارای بیمارهای زمینه ای نیز آغاز می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه تزریق انواع واکسن برای گروه های سنی مختلف خطری ایجاد نمی کند و عوارض مشکل سازی به جا نمی گذارد، اضافه کرد: تمام واکسن های موجود در ایران بی خطر هستند، فقط گاها برای افراد دارای سابقه بیماری قلبی و عروقی احتمال ایجاد مشکل با تزریق آسترازنکا ایجاد می شود.

منبع: ایرنا