به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بارش رگباری و تگرگ به روستاهای نقاره کوب بالا و پایین، قلعه شامی، وگنی و ورگهان خسارت زد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بارش تگرگ و سیل عصر دیروز در شهرستان اهر خسارت جانی نداشت، بیان کرد: در روستاهای نقاره کوب بالا و پایین ۱۵۰ راس دام سنگین و سبک تلف شد و یک واحد مسکونی و یک واحد دامی نیز دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

وی اضافه کرد: در این روستا، اراضی کشاورزی و باغات نیز به دلیل بارش تگرگ آسیب دیده اند.

هنربر گفت: در روستای قلعه شامی، وگنی و ورگهان نیز اراضی کشاورزی و باغی خسارت دیده اند.

وی ادامه داد: همچنین بر اثر بارش رگباری و جاری شدن سیل، راه های روستایی شهرستان اهر خسارت جزیی دیده اند و سنگریزه هایی که موجب مسدودن شدن برخی راه ها یا دشواری تردد در آنها شده بودند،  در حال پاکسازی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: جاده اهر- مشکین نیز بر اثر بارش شدید تگرگ مسدود شده بود که با تلاش راهداران و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان اهر بازگشایی شد.

در همین حال رسول خدابخش، فرماندار اهر نیز با بیان اینکه بارش تگرگ و جاری شدن سیل خسارت شدیدی به ۲۷روستای اهر در بخش زراعت، محصولات باغی و احشام وارد کرد.  گفت: با بررسی دقیق و کارشناسی در عرض ۲۴ساعت میزان خسارت وارد شده اعلام خواهد شد.

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ۲ روز قبل در گفت و گویی درباره بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نواحی استان هشدار داده بود.

کارشناسان هواشناسی آذربایجان شرقی نیز  هوای استان را در ساعات آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش بینی کرده اند.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی عصر دیروز شاهد بارش پراکنده باران و تگرگ بود؛ شدت بارش تگرگ در شهرستان اهر به اندازه بود که همه جا سفیدپوش شده بود.

منبع: ایرنا