اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 46732
دوشنبه - 3 خرداد 1400 - 17:27
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان ‌شرقی:

پایان خرداد آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان ‌شرقی گفت: پایان خرداد آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی است

پایان خرداد آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا شریفی روز دوشنبه در گفت و گویی اعلام کرد: اشخاص حقیقی(صاحبان مشاغل) مطابق قانون می‌باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ خود را تا پایان خردادماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس  WWW.INTAMEDIA.IR  ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر قانونی ارائه کنند.

شریفی افزود: معافیت مالیاتی برای صاحبان مشاغل اشخاص حقیقی در عملکرد سال ۱۳۹۹، برابر ماده ۱۰۱ قانون مالیات های مستقیم مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲۸۸ ریال سالانه تصویب شده است و کسانی که اظهارنامه ندهند، نمی‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در جهت توسعه دولت الکترونیک، ضروری است مودیان از هرگونه مراجعه غیرضروری به ادارات مالیاتی اجتناب کنند.

منبع: ایرنا