به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد فتحی در دیدار با فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه بحران کمبود برق در کشور که امسال شاهد آن هستیم بی‌سابقه بود، اظهار داشت: توانیر هر سال تعدادی از نیروگاه‌ها را اورهال می‌کند تا برای تابستان آماده شوند؛ اما امسال همزمان با اورهال نیروگاه‌ها، بار مصرف نیز به طرز غیرقابل باور افزایش یافت و چون نتوانستند برق مورد نیاز را تامین کنند به خاموشی مقطعی روی آوردند.

مدیر توزیع نیروی برق اهر افزود: قرار بود شرکت توانیر به خاموشی‌های نامنظم برق در شهرها و مناطق مختلف پایان دهد، ولی چون خاموشی‌ها طبق برنامه‌ای که برای اطلاع مردم منتشر می‌شود پیش نرفت.

وی در پاسخ به سوال فرماندار اهر مبنی‌بر اینکه خاموشی برق مناطق مختلف اهر بر عهده کدام مسئولی است؟ گفت: واقعیتاٌ خاموشی‌هایی که در مناطق مختلف شهر اهر اتفاق می‌افتد از دسترس اداره برق اهر و حتی استان خارج است؛ هرچند برنامه خاموشی‌ها در شهرهای آذربایجان شرقی را شرکت توزیع نیروی برق استان تنظیم می‌کند ولی متاسفانه طبق برنامه عمل نمی‌شود.

فتحی ادامه داد: متاسفانه اگر اختیارات خاموشی‌ها به استان و شهرستان‌ها واگذار می‌شد، حتی در صورت کمبود برق راضی به خاموشی چندین ساعته مشترکین برق اهر نمی‌شدیم؛ اما ناهماهنگی در برنامه‌ریزی خاموشی برق مناطق موجب شده تا یکسری از مشترکین برق در اهر طی یک روز ۲ بار خاموشی را تجربه کنند.

مدیر توزیع نیروی برق اهر تصریح کرد: طبق برنامه‌ای که جدیداً برای اطلاع از خاموشی‌ها به مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان اهر ابلاغ کرده‌اند هر مشترک در طول روز تنها یکبار خاموشی ۲ ساعته خواهد داشت، هرچند خاموشی‌ها در اختیار شهرستان اهر نیست که بخواهیم برق منطقه‌ای قطع شود یا نه.

وی بابیان اینکه تا امروز زمانی که برق در اهر قطع می‌شود در واقع یک سوم شهر به خاموشی می‌رود، ابراز داشت: تاکنون تنها مسیر بیمارستان باقرالعلوم اهر به دلیل اختلال در خدمات‌رسانی به بیماران؛ این مسیر قطعی برق نداشته است و برق بیمارستان اهر هیچ‌گاه قطع نمی‌شود.