به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش صبح امروز سه شنبه در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اهر گفت: تعداد بازرسی‌های انجام یافته از نانوایی‌ها ۱۷۸ فقره بود که از این تعداد تخلف ۳۸ واحد نانوایی محرز و برای آنها ۳۱ میلیون و ۶۸۹ هزار ریال تعیین و با تکمیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

فرماندار شهرستان اهر گفت: ۶ واحد نانوایی به دلیل تخلفات مکرر اعم از کم‌فروشی و گران‌فروشی و تعطیلی خودسرانه به مدت ۱۰ روز پلمب شدند.

وی، عمده دلیل ازدحام در نانوایی‌ها و ناهماهنگی در زمان پخت و پز نان را قطعی‌های بی‌برنامه برق عنوان کرد و گفت: با توجه به فصل‌کاری و افزایش تقاضا در حوزه نان؛ لازم است تا با درخواست کتبی از اداره‌کل غله و امور بازرگانی آذربایجان شرقی بخواهیم سهمیه آرد شهرستان اهر را افزایش دهد.

خدابخش از ممنوعیت هرگونه جابه‌جایی خودسرانه آرد توسط نانوایی‌ها در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: در صورت کشف و ضبط سهمیه آرد که به صورت غیرقانونی جابه‌جا می‌شود، آرد کشف شده برای پخت و پز و تأمین نان مردم به دیگر نانوایی‌ها تحویل می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از توهین و افترا به بازرسان کارگروه آرد و نان هنگام بازرسی و برخورد با تخلفات گفت: کشف تخلفات از قبیل کم‌فروشی، گران‌فروشی، فروش غیرقانونی سهمیه آرد مردم و … که گاهاً کشف این قبیل تخلفات در نانوایی‌ها برای فرافکنی و فرار از تخلفات به بازرسان توهین می‌شود نباید باعث دلسردی بازرسان کارگروه آرد و نان شهرستان اهر شود، لذا انتظار داریم تا نظارت و بازرسی‌ها به صورت مستمر انجام گیرد.

وی خطاب به واحدهای نانوایی متخلف گفت: به هیچ عنوان از توهین به بازرسان در حین انجام مأموریت گذشت نمی‌کنم و اجازه نمی‌دهم تا کسی برای فرار از تخلفات به بازرسان توهین کند، بازرسان وظیفه دارند تا حق قانونی مردم دفاع کنند.

خدابخش با تاکید بر اینکه فروش نان پخت شده با آرد سهمیه‌ای در فروشگاه‌ها و با قیمت‌های گزاف «ممنوع» است، خاطرنشان کرد: طبق استاندارد باید به ازای هر ۶۰۰ نفر جمعیت یک واحد نانوایی وجود داشته باشد، اما در شهرستان اهر به ازای هر ۴۸۰ نفر جمعیت یک واحد نانوایی وجود دارد و متأسفانه آرد سهمیه‌ای که می‌باید با نرخ مصوب پخت و در اختیار مردم قرار دهد می‌بینیم نان همان سهمیه آرد را در فروشگاه‌ها با نرخ بسیار بالاتر عرضه می‌کنند.