به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیمین خیاط زاده روز سه شنبه در گفت و گویی، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون جامعه هدف تعریف شده در وزارت بهداشت، درمان و آموز پزشکی در تمامی شهرستان های آذربایجان شرقی ادامه دارد و طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های از قبل تعیین شده واکسیناسیون افراد ۷۰ تا ۷۵ ساله تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، ۷۵ سال و ۷۰ سال آذربایجان شرقی در حال انجام  است و مشکلات جزئی مربوط به نحوه نام نویسی در سایت های مربوطه نیز به تدریج در حال رفع می باشد.

خیاط زاده ادامه داد: طبق آخرین آمارها، تاکنون ۸۵ درصد از افراد بالای ۸۰ سال و بین ۸۰ تا ۸۵ درصد افراد ۷۵ تا ۸۰ ساله آذربایجان شرقی علیه ویروس کرونا در شهرها، بخش ها و روستاهای مختلف و در مراکز بهداشت واکسینه شده اند.

وی گفت: چنانچه افراد جامعه هدف برای واکسیناسیون در مراحل نام نویسی خود نیز مشکل داشته و توانایی ثبت نام ندارند، تنها با یک تماس با مراکز بهداشت و سلامت نزدیکی محل اقامت خود می توانند مراتب را به مسوولان اطلاع داده و کارکنان این مراکز موظف به نام نویسی آنها هستند.

خیاط زاده اضافه کرد: در حال حاضر سه مرکز بهداشت در کلانشهر تبریز شامل مرکز بهداشت استان واقع در نصف راه، مرکز بهداشت تبریز واقع در منبع آب و مرکز بهداشت ساری زمی در جوار باشگاه ورزشی شهریار آماده ارایه خدمات به آن دسته از افراد واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند، می باشند.

وی با تاکید بر اینکه در مراحل مختلف تزریق واکسن کرونا باید پروتکل های بهداشتی به دقت رعایت شود، یادآور شد: افراد مزبور بهتر است با تماس نزدیک ترین مرکز بهداشت محل اقامت خود ، مراحل مربوط به واکسیناسیون خود را به انجام برسانند.

منبع: ایرنا