به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس امین امینیان با اشاره به اینکه پس از بهره برداری از پایاب سد خداآفرین به طور تقریبی هر سال ۵۰هزارتن محصولات کشاورزی تولید می شود، افزود: ایجاد این مرز رسمی به منظور تسهیل در صادرات این محصولات و دسترسی به بازارهای کشورهای حوزه قفقاز و اروپای شمالی در مرز جمهوری آذربایجان با ایران در روستای قلی بیگلو پیش بینی و تصویب شده است.

وی خاطر نشان کرد: پیش از تصویب ایجاد بندر خشک در این محدوده، منطقه آزاد ارس طرح مطالعه احداث پل ارتباطی ریلی و جاده ای با عنوان پل دوستی شروع کرده و منتظر تصویب و اخذ مجوزهای قانونی بود که اکنون عملیات اجرایی این مبادی به طور رسمی و با سرعت آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان خداآفرین در این جلسه از بهره برداری نیروگاه برق آبی سد های خداآفرین و قیزقلعه سی در سال آینده خبر داد و گفت: تجهیزات و توربین های آن با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان خریداری و در بندر چابهار در حال طی فرآیند و تشریفات گمرکی برای ترخیص می باشد.

امینیان افزود: با بهره برداری از این نیروگاه علاوه بر تأمین برق مورد نیاز تأسیسات شبکه های فرعی پایاب سد خداآفرین، در شبکه برق این شهرستان نیز پایداری ایجاد می شود.