به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، با اشاره به بخشی از اقدامات مهم عمرانی انجام شده در استان پس از استقرار دولت تدبیر و امید افزود: خوشبختانه تمامی دستگاه های اجرایی استان عملکرد خوبی در این حوزه داشته اند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم کمبود اعتبارات با تلاش و همدلی دستگاه‌ها، پیمانکاران، مشاوران، مهندسان و کارگران عزیز و زحمتکش در ارزیابی نظارتی پروژه‌های عمرانی ملی در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرده و در اتمام پروژه‌ها نیز جزو استان‌های برتر هستیم.

وی مشکلات اعتباری را یکی از مهم ترین عوامل کاهش سرعت اجرای پروژه های عمرانی در استان دانست و ادامه داد: علی رغم کاهش اعتبارات استانی نسبت به سال های مربوط به دولت پیشین، عملکرد خوبی داریم و کاهش اعتبارات و منابع مالی، باعث تعطیلی روند اجرای پروژه های استان نشده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، سیاست انقباضی دولت و عدم آغاز پروژه های جدید را یکی از مهم ترین و بهترین سیاست های دولت یازدهم دانست و ابراز کرد: بر اساس همین سیاست، دستگاه های اجرایی تلاش می کنند پروژه جدیدی تعریف نکرده و پروژه های ناقص و تکمیل نشده گذشته را تکمیل کنند که در این راستا عملکرد استان مطلوب است.

وی افزود: در سال ۹۶ نیز تلاش می کنیم با رویکرد جدید و با هدف اشتغال زایی بیشتر در استان، پروژه های عمرانی استان را تکمیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در سال ۹۵بیش از ۸۰ میلیارد تومان از طریق سیستم دولتی به دهیاری ها و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به شهرداری های استان پرداخت شده است و ضرورت نظارت بر هزینه کرد اعتبارات بیش از پیش احساس می شود

پورمهدی همچنین با اشاره به سیل اخیر استان گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، یکی از دانشگاه های استان در حال مطالعه و بررسی یکی از پل ها است و به زودی نتایج این مطالعات را اعلام می کنیم.