اخبار شهرستان » اخبار ویژه » حوادث
کد خبر : 46880
پنجشنبه - 6 خرداد 1400 - 11:34
رئیس سازمان آتش‌نشانی اهر:

بارش سیل آسا موجب آبگرفتگی ۵۰ واحد مسکونی در اهر شد

بارش بی‌سابقه و سیل‌آسا در شهرستان اهر موجب آبگرفتگی معابر عمومی و منازل مسکونی شهروندان شد.

بارش سیل آسا موجب آبگرفتگی ۵۰ واحد مسکونی در اهر شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم صادقیه اهری از رفع آبگرفتگی بیش از ۵۰ واحد مسکونی در شهر اهر خبر داد و گفت: این بارش سیل آسا که بامداد امروز پنجشنبه روی داد موجب خسارت به منازل مسکونی ، واحدهای تجاری و خودروهای شخصی شد و بیش از ۱۵۰ تماس با آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهر در رابطه با آبگرفتگی منازل گزارش شد.

رحیم صادقیه اهری گفت: در این راستا ۲۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی اهر و نیروهای خارج از شیفت آتش‌نشانی با ۵ دستگاه خودروی امدادی به همراه تجهیزات دفع آب برای تخلیه آب از منازل شهروندان به محلات اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر هم گفت: در پی بارش سیل‌آسای باران و تگرگ در شهرستان اهر نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر به حالت آماده‌باش درآمدند.

اصغر رسولی افزود: در این راستا گزارشی از تخریب چادر ۲ خانواده عشایر در محدوده سد ستارخان شهرستان اهر به جمعیت هلال‌احمر واصل و نیروهای امدادی بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: خانواده‌های عشایر سیل‌زده که در پی بارش سیل‌آسای باران و تگرگ؛ تمامی لوازم زندگی‌شان دچار خسارت شده بود، با ارائه لوازم گرمایشی، پتو، چادر و … اسکان موقت یافتند.

مردم اهر در حالی بامداد امروز شاهد بارش شدید باران بودند که اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی شب گذشته اعلام کرده بود: هیچگونه اطلاعیه ای با عنوان “بارندگی حجیم طی ۷۲ ساعت آینده توسط سازمان هواشناسی کشور صادر نشده است.