به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم صادقیه اهری از رفع آبگرفتگی بیش از ۵۰ واحد مسکونی در شهر اهر خبر داد و گفت: این بارش سیل آسا که بامداد امروز پنجشنبه روی داد موجب خسارت به منازل مسکونی ، واحدهای تجاری و خودروهای شخصی شد و بیش از ۱۵۰ تماس با آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهر در رابطه با آبگرفتگی منازل گزارش شد.

رحیم صادقیه اهری گفت: در این راستا ۲۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی اهر و نیروهای خارج از شیفت آتش‌نشانی با ۵ دستگاه خودروی امدادی به همراه تجهیزات دفع آب برای تخلیه آب از منازل شهروندان به محلات اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر هم گفت: در پی بارش سیل‌آسای باران و تگرگ در شهرستان اهر نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر به حالت آماده‌باش درآمدند.

اصغر رسولی افزود: در این راستا گزارشی از تخریب چادر ۲ خانواده عشایر در محدوده سد ستارخان شهرستان اهر به جمعیت هلال‌احمر واصل و نیروهای امدادی بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: خانواده‌های عشایر سیل‌زده که در پی بارش سیل‌آسای باران و تگرگ؛ تمامی لوازم زندگی‌شان دچار خسارت شده بود، با ارائه لوازم گرمایشی، پتو، چادر و … اسکان موقت یافتند.

مردم اهر در حالی بامداد امروز شاهد بارش شدید باران بودند که اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی شب گذشته اعلام کرده بود: هیچگونه اطلاعیه ای با عنوان “بارندگی حجیم طی ۷۲ ساعت آینده توسط سازمان هواشناسی کشور صادر نشده است.