به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدکاظم صادق‌زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: در اثر بارش شدید باران و جریان سیلاب در مناطق عشایری شهرستان‌های اهر و هوراند تعدادی از اماکن دامی، استخرآبی و تعدادی دام سبک تلف و همچنین راه‌های عشایری و ایل راه‌های شهرستان اهر و هوراند تخریب شده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر گفت: پس از اعلام گزارش‌های اولیه مبنی‌بر وقوع سیل در قشلاقات و ییلاقات این شهرستان‌ها؛ کارشناسان اداره امور عشایر اهر در محل حادثه حضور یافتند. در این حادثه ۲ واحد اماکن دامی به طور کامل تخریب، یک باب استخر آبی ۷۰ درصد خسارت دیده و تعداد ۴۰ رأس دام سبک تلف شده است.

وی افزود: همچنین ۲۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی قشلاقات اهر و ۴۰ کیلومتر ایل راه‌های عشایری شهرستان اهر (ییلاقات) و نیز ۱۰ کیلومتر راه قشلاقات و ۲۰ کیلومتر راه‌های ییلاقات شهرستان هوراند تخریب شده است.

همچنین طبق اعلام رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر در کل میزان خسارت سیل به راه‌های عشایری و تأسیسات زیرساخت در قشلاقات سیل‌زده شهرستان اهر بیش از ۱/۵ میلیارد تومان و راه‌ها و ایل راه‌های عشایری شهرستان هوراند ۳۴۰ میلیون تومان می‌باشد.