به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر سمساری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره کانون های بازنشستگی و مدیران بانک رفاه و بیمه آتیه سازان حافظ آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک اقدامی ارزشمند از سوی سازمان  تامین اجتماعی بوده است، گفت: با پوشش وسیع این روش بسیاری از خدمات در قالب نسخه الکترونیکی ارائه می شود که در این راستا باید از همراهی پزشکان و مراکز درمانی و تشخیصی قدردانی کرد.

به گفته وی ایرادات و نواقص احتمالی طرح نسخه الکترونیکی به صورت مستمر درحال پایش بوده و به زودی و مرتفع خواهد شد.

سمساری بر ضرورت حفظ محرمانه بودن و گردش صحیح اطلاعات سلامت، تاکید و اظهار داشت: بر این اساس باید بیمه شدگان و بازنشستگان نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات هویتی خود و شماره تماس در سامانه es.tamin.ir  نام نویسی و اقدام کنند.

وی با قدردانی از همراهی کانون های بازنشستگی در راستای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان تامین اجتماعی با رویکرد خدمات غیرحضوری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: طی ماه های اخیر با توسعه خدمات غیرحضوری در قالب طرح ۳۰۷۰ و نسخه نویسی الکترونیکی، شاهد تحولی چشمگیر در خدمت رسانی به مخاطبین بوده ایم.

سمساری با تشریح مفاد متناسب سازی، تحقق عدالت در پرداخت ها متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه و حقوق مستمری زمان بازنشستگی، گفت: واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی آماده پاسخگوئی به ابهامات در احکام صادره است.

وی از انتشار فراخوان انتخاب بازنشسته، همسر بازمانده و از کارافتاده نمونه به منظور تجلیل در روز خانواده و تکریم بازنشستگان خبر داد و افزود: متقاضیان می توانند تا اوایل تیر ماه آینده در این فراخوان ثبت نام نموده و مستندات خود را به کانون های بازنشستگی یا شعب تابعه در سطح استان ارائه نمایند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن قدردانی از برگزاری جلسات هم اندیشی به منظور احصای چالش ها و مشکلات پیش روی جامعه بازنشستگی، متناسب سازی حقوق را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: انتظار می رود با دائمی سازی متناسب سازی، این قانون تکمیل شود.

محمد مسگری، شفافیت و تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی و هزینه های درمان تکمیلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در ارائه خدمات، شأن و منزلت بازنشستگان به عنوان شهروندان ارشد توسط تامین اجتماعی حفظ  شود.

منبع: ایرنا