به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، روزبه رجایی روز یکشنبه در گفت و گویی با اعلام روند نزولی تعداد مراجعات و بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بستری بیماران کرونایی در ۲۴ گذشته ۱۲۴ نفر بود در حالیکه این رقم در هفته گذشته به طور متوسط، روزانه ۱۵۰ نفر و پیش از آن ۲۰۰ نفر بود.

وی ادامه داد: اکنون از ۹۵۱ بیمار ۲۶۱ نفر در بخش های ویژه و از این تعداد ۱۱۲ نفر متصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند و متوسط فوتی روزانه ۱۰ تا ۱۱ نفر ثبت شده است.

رجایی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی شهر قرمز و آبی نداریم، افزود: شهرهای پرجمعیت استان نارنجی هستند و بقیه در وضع زرد کرونایی قرار دارند.

۱۹۲ هزار نفر در آذربایجان شرقی علیه کرونا واکسینه شدند 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره به اینکه تاکنون در استان ۱۹۲هزار نفر علیه کرونا واکسینه شدند، اظهار کرد: در استان فوتی بر اثر تزریق واکسن نداشتیم و تنها عوارض مثل بدن درد، تب و بی حالی وجود داشته که در مدت یک تا سه روز برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد دچار کرونا یا بهبود یافته به خصوص افرادی که سه تا ۶ ماه از بهبودی آنها می گذرد نیازی به دریافت واکسن ندارند،  یادآور شد: اگر هم فردی کرونا را گرفته و متوجه نشده واکسن تزریق کرده است جای نگرانی ندارد چون برخلاف تصور عده ای خطر جانی فرد را تهدید نمی کند.

رجایی تاکید کرد: دریافت کنندگان واکسن باید از یک تا سه ماه همچنان از ماسک استفاده کنند تا دوره ایمنی مقابل کرونا در بدن آنها ایجاد شود، البته هیچ واکسنی در جهان ایمنی ۱۰۰درصدی ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: البته شایعات دیگری نیز مبنی بر ناقل شدن و انتقال بیماری از طرف افراد واکسینه شده وجود دارد که این موضوع نیز تایید نمی شود و فرد با زدن واکسن کسی را مبتلا نمی کند.

منبع: ایرنا