به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با اولویت دادن به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان  را با ۱۵۶ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۴ رای ممتنع موافقت کردند.

«محمد وحیدی» نایب رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در توضیح این لایحه گفت: رسیدگی به نظام رتبه‌بندی معلمان بیش از ۱۰ سال است که مسکوت مانده و پس از سال‌ها سرانجام با ارائه لایحه‌ای از سوی دولت رتبه‌بندی نظام معلمان در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم بجنورد افزود: عدم رسیدگی به شرایط معلمان مهمترین مسئله‌ای است که تا امروز به درستی به آن رسیدگی نشده در حالی که آموزش و پرورش باید مطلوب و کیفی باشد. طبق این نظام، افرادی که شایسته‌تر هستند، باید شایسته‌تر هم دریافت کنند، ‌

وی اظهار داشت: تقاضای همه جامعه فرهنگی رسیدگی به این لایحه است تا این انتظار ۱۰ سال پایان یافته و به نظام شایسته سالاری و محور قرار دادن معلم مورد توجه شود.

«حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس هم در مخالفت با این لایحه گفت: رتبه بندی معلمان در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ در دستور کار قرار گرفت و ۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به این موضوع اختصاص یافت و در نهایت با پیگیری نمایندگان ۱۵ هزار میلیارد تومان به این موضوع تعلق گرفت.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی  مجلس افزود: آموزش و پرورش به ۱۹۰ هزار معلم نیاز دارد و کمیسیون آموزش و پرورش می‌گوید که چرا به معلم ۴ یا ۵ میلیون حقوق داده می‌شود و  چرا مثلا ۶ میلیون حقوق داده نمی‌شود. معلمانی داریم که با مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد با حقوق زیر یک میلیون تومان تدریس می‌کنند و از طرفی افرادی بازنشسته هستند که مدرسه غیرانتفاعی افتتاح کرده و در حقیقت با پرداخت حقوق کم، برده‌داری می‌کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: بهتر است که کمیسیون آموزش و تحقیقات یک سال وقت گذاشته و طرح را ارائه دهد که به سود همه اقشار مختلف معلمان قرار بگیرد و همه مشکلات این بخش را رفع کند.

«محمد حسین فرهنگی» ‌ در موافقت با این لایحه با بیان اینکه مسئله‌ای فوری‌تر از موضوع توجه به نظام تربیت و تربیت کشور نیست، گفت: البته نواقصی در این لایحه وجود دارد و پیشنهاد کردیم که این نواقص در کمیسیون برطرف شود ولی اگر تعداد اضافات و پیشنهادها به لایحه زیاد شود، ممکن است از طرف شورای نگهبان برگشت داده شود.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: مطالبه معلمان مورد حمایت مجلس است و امیدواریم با این لایحه تبعیض‌هایی که وجود دارد، از بین برود و اصلاحات لازم به آن اضافه شود.

منبع: ایرنا