به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یوسف پایدار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این پرونده ها در جریان ۷۷۸ مورد بازرسی از واحدهای عرضه سیمان تشکیل شده است، افزود: در راستای تداوم تشدید اقدامات نظارتی، بازرسان مقیم در محل کارخانه سیمان صوفیان حضور داشته و بر روند تولید، نحوه توزیع و ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار نظارت مستقیم دارند.

وی اظهار داشت: به منظور رصد و نظارت بر فهرست توزیعی اعلام بار شرکت سیمان صوفیان، فهرست های توزیعی عمده فروشان و صنایع سیمان بر و همچنین رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص سیمان ، ۵ گروه بازرسی ساماندهی و بر فرایند یاد شده نظارت مستمر دارند.

پایدار با اشاره به اینکه ثبت نام، صحت سنجی و تایید انبار ۲۴۰ واحد فروشنده مصالح ساختمانی آذربایجان شرقی در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ظرف یک هفته اجرایی شده است، ادامه داد : پرسنل نظارت و بازرسی در محل سازمان صمت استان، برای آموزش ، ثبت نام ، اخذ مدارک و تائید ثبت نام فروشندگان سیمان در سامانه های مربوطه حضور دارند.

به گفته وی صدور و یا تمدید پروانه کسب برای واحدهای فاقد انبار در استان ممنوع بوده و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی ملزم به پیگیری این موضوع است.

پایدار ، اعلام باربر اساس لیست اعلامی اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در مرکز استان و شهرستان های تابعه بر اساس برش های استانی تعیین شده از سوی کارخانه سیمان صوفیان را الزامی دانست و یادآور شد: با اخذ فهرست توزیعی عمده فروشان سیمان از جانب شرکت سیمان صوفیان، بازرسان سازمان بر فرایند توزیع نظارت می کنند.

وی با اشاره به اینکه برابر مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور و استان ، موضوع تامین سیمان مورد نیاز استان از سایر استان ها به کارخانه سیمان صوفیان ابلاغ شده است، افزود: به منظور رصد فضای مجازی و گرانفروشی در برخی سایت های فعال ، هماهنگی های لازم با دادستانی و پلیس امنیت اقتصادی انجام شده و با متخلفین طبق موازین قانونی برخورد می شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به بازرسی از تعداد ۱۹ واحد تولیدی سیمان بر در استان، گفت: میزان دریافتی و مصرفی سیمان در خط تولید واحدهای تولیدی بتن آماده و تیرچه بلوک از جمله مواردی است که با جدیت دنبال می شود.

تهیه سیمان در آذربایجان شرقی در هفته های اخیر دشوار شده و قیمت هر کیسه سیمان به بیش از ۵۰ هزار تومان افزای یافته است؛ بروز این وضعیت، انتقاد شهروندان از تولید و توزیع این محصول را سبب شده است.

در همین حال مسوولان نهادهای ذیربط اعلام کرده اند که تزریق مویرگی سیمان به بازار در آذربایجان شرقی ادامه دارد و کمبود این محصول جای نگرانی نیست.

در استان بیش از چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی تنها یک کارخانه سیمان در شهر صوفیان در ۲۵ کیلومتری غرب تبریز وجود دارد.

منبع: ایرنا