به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عادل کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده و مکرر در خصوص لزوم کاهش و مدیریت مصرف برق بخش اداری، متاسفانه برخی از سازمان‌ها و ادارات با وجود هشدار‌ها و اخطار‌های مکرر، مصرف برق خود را به میزان تعیین شده کاهش ندادند و به همین دلیل به منظور جلوگیری از بروز خاموشی این شرکت بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، اقدام به قطع برق این دستگاه‌ها کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه کاهش و مدیریت مصرف برق در این برهه زمانی برای تأمین برق کشور بسیار حیاتی است، افزود: هر سازمان و نهاد دولتی که ابلاغیه‌های مربوط به مدیریت مصرف را رعایت نکند به‌طور حتم با قطع برق مواجه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این راستا برق هفت سازمان و اداره‌ دولتی که مصرف بالای حد مجاز داشتند قطع شد، یادآور شد: به این ادارات فرصت یک هفته‌ای داده شد تا بار خود را به ۵۰ درصد مصرف سال پیش خود برسانند. در صورت عدم رعایت پس از مهلت اعلامی با مجوز استانداری آذربایجان‌شرقی اقدام به قطع برق این ادارات خواهیم کرد.
گفتنی است؛ بنا بر مصوبه‌ وزارت نیرو همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها، موسسات عمومی و غیردولتی و شهرداری‌ها موظف هستند در ساعات اداری ۵۰ درصد و در ساعات غیراداری ۹۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.
از اردیبهشت ماه جاری مدیریت مصرف در دستگاه‌های اجرایی تبریز و آذربایجان‌شرقی آغاز و از سوی استانداری به همه‌ آنها اعلام شده است که مصرف خود را کاهش دهند و برای مدیریت مصرف در دستگاه‌های اجرایی، مانور مدیریت بار ساختمان‌های اداری صنعت آب و برق در استان برگزار شد.

منبع: فارس