به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صاحبه حاتم زاده با اشاره به ادامه دار بودن اپیدمی کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، افزود: طرح ” الو کتاب” با هدف افزایش سرانه مطالعه و تسهیل دسترسی اعضا به منابع کتابخانه‌ای در کتابخانه های عمومی شهرستان اهر آغاز بکار کرد.
وی با بیان اینکه در این طرح متقاضیان باید عضویت سراسری یکی از کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی را دارا باشند، ادامه داد: اعضا می‌توانند با مراجعه به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور (سامان) به نشانی www.samanpl.ir، کتاب مورد نظر خود را جستجو و نسبت به ثبت آن اقدام کنند.
وی افزود: بعد از ثبت کتاب از طریق تماس با کتابخانه شیخ شهاب الدین اهری ۴۴۲۲۲۴۹۶ و  یا کتابخانه آیت الله نجفی اهری ۴۴۲۳۵۸۵۵،  همه روزه جز ایام تعطیل به صورت تلفنی از ساعت ۹ تا ۱۴کتاب های درخواستی خود را ثبت و از کتابخانه درخواست کنند.
وی با اشاره به اینکه هزینه ارسال کتاب به عهده عضو و هزینه عودت کتاب به عهده کتابخانه می باشد، خاطر نشان کرد: در این طرح که با همکاری اداره پست شهرستان اهر اجرا می شود، کتاب‌های درخواستی پس از تجمیع، به صورت بهداشتی بسته‌بندی شده و در روز چهارشنبه هر هفته از ساعت۹ الی ۱۴ به درب منازل اعضا ارسال می شود.
حاتم زاده یادآور شد: اعضا همچنین می‌توانند به صورت تلفنی نسبت به تمدید یا برگشت کتاب‌های دریافتی خود اقدام کنند و کتاب‌های دریافتی از اعضا نیز به مدت دو روز در کتابخانه قرنطینه شده و سپس به چرخه امانت باز می گردد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر افزود: این طرح  با شعار “دیروز شما در کتابخانه ما، امروز ما در خانه  شما” اجرا می شود که ترویج کتابخوانی وافزایش مطالعه و رفع مشکلات مراجعه به کتابخانه ها و فضاهای عمومی در زمان شیوع بیماری کرونا را موجب می شود.
وی با بیان اینکه مدت زمان امانت کتاب در این طرح ۳۰ روز است، تصریح کرد: افرادی که عضو کتابخانه نیستند، می توانند به یکی از کتابخانه های عمومی مراجعه و ثبت نام کرده و از مزایای این طرح بهره مند شوند.
گفتنی است، اهر یکی از شهرستان های مهم آذربایجان شرقی با مرکزیت شهر اهر می باشد، این شهر به‌ عنوان بزرگ‌ترین شهر منطقه ارسباران شناخته می‌شود که در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۶۵ کیلومتری مشکین شهر  قرار گرفته است.