به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا پورمحمدی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه جمهوریت و مردم‌سالاری دینی از مهم‌ترین و بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: حفظ و حراست از این دستاوردهای ارزشمند، وظیفه تک‌تک دلسوزان نظام و ‌انقلاب است.

وی، از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات سالم در ۲۸ خرداد خبر داد و گفت: آذربایجان ‌شرقی، یکی از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و در آستانه انتخابات نیز هیچ‌گونه مشکل خاص امنیتی در استان نداریم.

پورمحمدی با بیان اینکه تک‌تک آرای مردم را حق‌الناس می‌دانیم، اظهار داشت: مجریان انتخابات، آخرت خود را فدای دنیای دیگران نمی‌کنند و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که در سلامت انتخابات، شک نکنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: تردیدی نیست که همه باید در تعیین سرنوشت خود، مشارکت کرده و تبلیغات ناسالم و جهت‌دار دشمنان را بی‌اثر سازیم.

پورمحمدی، تعداد واجدان شرایط رأی ‌دادن در آذربایجان شرقی را حدود سه میلیون نفر اعلام کرد و افزود: ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان نیز برای اولین بار فرصت مشارکت در انتخابات را پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به پیش‌بینی سه هزار و ۴۸۶ شعبه اخذ رأی در استان، اظهار داشت: ۶۵ هزار نفر در فرآیند برگزاری، نظارت و حفاظت یاری‌گر مسئولان استان در روز انتخابات هستند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی تأکید کرد و گفت: به دلیل جلوگیری از ازدحام‌ و کاهش زمان انتظار برای رأی دادن، در بسیاری از شعب، سه صندوق اخذ رأی در نظر گرفته می‌شود.

منبع: فارس