به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش ظهر امروز پنج شنبه در جلسه کمیته رصد فضای مجازی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شهرستان اهر برگزار شد با اشاره به این‌که استفاده از امکانات دولتی بر له یا علیه کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی ممنوع است، اظهار داشت: کاندیداها بایستی در ابتدا مسئولین ستادهای انتخاباتی را معرفی و سپس اقدام به برپایی ستاد انتخاباتی نمایند و هر کاندیدایی می‌تواند ۲ ستاد آقایان و بانوان راه‌اندازی کند.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر در هیأت اجرایی گفت: شهادت می‌دهم هیچ غرضی در طول فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر در هیأت اجرایی درکار نبود و به طوری‌که پرونده کاندیداهایی ۷ بار مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ما به عنوان هیأت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر اهر نمی‌توانیم به مراجع بالادستی از جمله هیأت نظارت بر انتخابات بگوییم چرا فلان داوطلبان را ردصلاحیت کرده‌اید و طبق قانون داوطلبان ردصلاحیت شده می‌توانند با مراجعه به مراجع ذی‌صلاح دلیل ردصلاحیت خود را جویا شود.

خدابخش بابیان این‌که بررسی صحت و سقم اخبار منتشره از سوی رسانه‌ها پیش از انتشار مورد انتظار است، ابراز داشت: بنده به عنوان نماینده دولت در شهرستان اهر سعی کرده‌ام تا به وظایف محوله‌ام عمل کنم و در عین حال سعه‌صدر در برابر گلایه‌ها و انتقال قدرت داشته باشم.

فرماندار شهرستان اهر از استعفای ۳ تَن از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر خبر داد و گفت: با قبول استعفای ۳ تَن از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر؛ مجموع کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به ۷۳ نفر رسید.

وی با تأکید بر این‌که خطای اساسی شورای اسلامی شهر و روستا فراموشی منافع عموم است، بیان کرد: اگر قصد داریم امور اصلاح شود و فرآیند توسعه تسریع و تسهیل شود لازم است تا منافع فردی را کنار بگذاریم.

خدابخش در ادامه به تخلفات برخی از واحدهای نانوایی در شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: با کشف آرد سهمیه‌ای که توسط برخی نانوایی‌ها به صورت غیرقانونی قصد فروش داشتند را ضبط و جهت پخت به ۳۲ واحد نانوایی تحویل دادیم، اما متأسفانه برخی نهادها بدون اطلاع از تخلفات؛ از فرد متخلف حمایت می‌کردند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: اگر سهمیه آرد شهرستان اهر حتی گرمی کاهش یافته قطعاً بنده جوابگو هستم؛ اما فصل‌کاری و افزایش تقاضا هم بی‌تأثیر در موضوع نانوایی‌ها نیست.

وی خطاب به خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای گفت: از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر می‌توان برنامه‌هایی در خصوص مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، پدیده حاشیه‌نشینی و یا این‌که وظیفه کمیسیون ماده ۱۰۰ چیست را بخواهیم؛ حاشیه‌نشینی ۳۳ درصد جمعیت شهر اهر آیا متعلق به چه زمانی است؟ در حالی که پدیده حاشیه‌نشینی در اهر نتیجه عملکرد چندین ساله بوده که معضلاتی را نیز به وجود آورده است.

خدابخش با تأکید بر این‌که وظیفه اعضای منتخب شورای شهر و شهرداران فقط ساخت‌وساز و یا آسفالت‌ریزی نیست، گفت: آیا تابه‌حال جویا شده‌ایم که کدام یک از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر برای درآمد پایدار شهرداری اهر چه برنامه‌ای دارند؟ از طرفی هم قرار نیست همه کاندیداها مهندس عمران باشند.