اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 47287
پنجشنبه - 13 خرداد 1400 - 20:20
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی تأکید کرد:

لزوم شناسایی دقیق کاربران سایت های خرید و فروش کالا

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بر لزوم شناسایی دقیق کاربران سایت های خرید و فروش کالا تأکید کرد.

لزوم شناسایی دقیق کاربران سایت های خرید و فروش کالا

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد موقری در جلسه ارائه راهکارهایی در جهت پیشگیری از کلاهبرداری از طریق سایت دیوار و اپلیکیشن های مشابه، بر تولید محتواهای پیشگیرانه در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: مدیران سایت ها و اپلیکیشن‌های مشابه بایستی نظارت بهتر و دقیق تری برای ثبت آگهی داشته باشند تا شهروندان مورد کلاهبرداری‌ها قرار نگیرند. شهروندان نیز می بایست تحت تأثیر تبلیغات دروغین افراد سودجوء قرار نگرفته و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.
لزوم ارتقای سطح آگاهی های شهروندان در خصوص استفاده از فناوری های نوین، تعیین مکان های شلوغ برای انجام معامله توسط شهروندان، لزوم احراز هویت و شناسایی کاربران و امکان معرفی دقیق آن ها از سوی مدیران سایت های دیوار و شیپور به مراجع ذیصلاح، احراز هویت دقیق مالکین سیم کارت ها و کارت های بانکی، بیمه یا تضمین کالاهای عرضه شده در فضای مجازی، عدم دریافت چک های تضمینی، رمزدار و … هنگام انجام معامله و یا معامله در ساعت کاری بانک ها و استعلام چک از بانک مربوطه و اطمینان از اصالت آن از جمله راهکارهایی بود که در جهت پیشگیری از کلاهبرداری مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان، احمد موقری در جلسه ارائه راهکارهایی در جهت پیشگیری از کلاهبرداری از طریق سایت دیوار و اپلیکیشن های مشابه، بر تولید محتواهای پیشگیرانه در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: مدیران سایت ها و اپلیکیشن‌های مشابه بایستی نظارت بهتر و دقیق تری برای ثبت آگهی داشته باشند تا شهروندان مورد کلاهبرداری‌ها قرار نگیرند. شهروندان نیز می بایست تحت تأثیر تبلیغات دروغین افراد سودجوء قرار نگرفته و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

لزوم ارتقای سطح آگاهی های شهروندان در خصوص استفاده از فناوری های نوین، تعیین مکان های شلوغ برای انجام معامله توسط شهروندان، لزوم احراز هویت و شناسایی کاربران و امکان معرفی دقیق آن ها از سوی مدیران سایت های دیوار و شیپور به مراجع ذیصلاح، احراز هویت دقیق مالکین سیم کارت ها و کارت های بانکی، بیمه یا تضمین کالاهای عرضه شده در فضای مجازی، عدم دریافت چک های تضمینی، رمزدار و … هنگام انجام معامله و یا معامله در ساعت کاری بانک ها و استعلام چک از بانک مربوطه و اطمینان از اصالت آن از جمله راهکارهایی بود که در جهت پیشگیری از کلاهبرداری مطرح شد.