به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در بازدید از مناطق کشاورزی و روستایی خسارت‌دیده از سیل و تگرگ اخیر در شهرستان اهر اظهار داشت: با بلایای طبیعی نمی‌توان مقابله کرد و خسارت اخیر سیل و تگرگ به اراضی زراعی، باغات، دام روستاییان و واحدهای مسکونی و دامی در شهرستان اهر قابل‌توجه بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: از مسئولان انتظار می‌رود تا تمهیداتی برای جبران خسارت ناشی از وقوع سیل و بارش تگرگ در ۲۷ روستای شهرستان اهر اتخاذ کنند و از طرفی پرداخت تسهیلات کم‌بهره و در صورت امکان بلاعوض برای روستاییان خسارت‌دیده پرداخت شود.

وی با اشاره به این‌که کشاورزی و دامپروری تنها محل تأمین معیشت روستاییان است، یادآور شد: متأسفانه امسال حوادث غیرمترقبه معیشت روستاییان و تولیدات حوزه کشاورزی را در شهرستان اهر با چالش جدی مواجه کرده است، در حالی که سفره معیشتی روستاییان در پی خسارت‌های ناشی از وقوع سیل کوچک‌تر شده و نیاز به حمایت دولت دارند.

محرم‌زاده؛ خواستار رسیدگی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور به عنوان مدیر بحران به روستاییان خسارت‌دیده از سیل در شهرستان اهر شد و گفت: از بابت خسارت سیل به حوزه کشاورزی و منازل مسکونی و واحدهای دامی به وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی تذکر کتبی نوشتم که ۸۱ نفر از نمایندگان مجلس حمایت کردند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که قطعاً اجازه نخواهم داد تا روستاییان آسیب‌دیده از سیل بدون دریافت غرامت بمانند، خاطرنشان کرد: ضمن همدردی با روستائیانی که تولیدات کشاورزی و دامی آنها در سیل اخیر از بین رفته؛ از دستگاه‌های استانی و وزارتخانه‌های ذی‌ربط جبران خسارت سیل و تگرگ اخیر را پیگیر هستم.

وی از خسارت ۲۷۵ میلیارد تومانی سیل، تگرگ، طوفان، سرمازدگی و … به بخش کشاورزی شهرستان اهر خبر داد و گفت: در بارش تگرگ و وقوع سیل اخیر که موجب آبگرفتگی معابر شهری و خسارت به منازل مسکونی شهروندان اهری شده بود، ۲۰ میلیارد تومان نیز به بخش کشاورزی اهر خسارت زد و مجموع خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن به ۲۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.