اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 47302
دوشنبه - 17 خرداد 1400 - 10:31
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره به روستاییان خسارت دیده از وقوع سیل

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره به روستاییان خسارت دیده از وقوع سیل و بارش تگرگ در اهر تاکید کرد.

ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره به روستاییان خسارت دیده از وقوع سیل

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در بازدید از مناطق کشاورزی و روستایی خسارت‌دیده از سیل و تگرگ اخیر در شهرستان اهر اظهار داشت: با بلایای طبیعی نمی‌توان مقابله کرد و خسارت اخیر سیل و تگرگ به اراضی زراعی، باغات، دام روستاییان و واحدهای مسکونی و دامی در شهرستان اهر قابل‌توجه بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: از مسئولان انتظار می‌رود تا تمهیداتی برای جبران خسارت ناشی از وقوع سیل و بارش تگرگ در ۲۷ روستای شهرستان اهر اتخاذ کنند و از طرفی پرداخت تسهیلات کم‌بهره و در صورت امکان بلاعوض برای روستاییان خسارت‌دیده پرداخت شود.

وی با اشاره به این‌که کشاورزی و دامپروری تنها محل تأمین معیشت روستاییان است، یادآور شد: متأسفانه امسال حوادث غیرمترقبه معیشت روستاییان و تولیدات حوزه کشاورزی را در شهرستان اهر با چالش جدی مواجه کرده است، در حالی که سفره معیشتی روستاییان در پی خسارت‌های ناشی از وقوع سیل کوچک‌تر شده و نیاز به حمایت دولت دارند.

محرم‌زاده؛ خواستار رسیدگی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور به عنوان مدیر بحران به روستاییان خسارت‌دیده از سیل در شهرستان اهر شد و گفت: از بابت خسارت سیل به حوزه کشاورزی و منازل مسکونی و واحدهای دامی به وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی تذکر کتبی نوشتم که ۸۱ نفر از نمایندگان مجلس حمایت کردند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که قطعاً اجازه نخواهم داد تا روستاییان آسیب‌دیده از سیل بدون دریافت غرامت بمانند، خاطرنشان کرد: ضمن همدردی با روستائیانی که تولیدات کشاورزی و دامی آنها در سیل اخیر از بین رفته؛ از دستگاه‌های استانی و وزارتخانه‌های ذی‌ربط جبران خسارت سیل و تگرگ اخیر را پیگیر هستم.

وی از خسارت ۲۷۵ میلیارد تومانی سیل، تگرگ، طوفان، سرمازدگی و … به بخش کشاورزی شهرستان اهر خبر داد و گفت: در بارش تگرگ و وقوع سیل اخیر که موجب آبگرفتگی معابر شهری و خسارت به منازل مسکونی شهروندان اهری شده بود، ۲۰ میلیارد تومان نیز به بخش کشاورزی اهر خسارت زد و مجموع خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن به ۲۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.