یادداشت
کد خبر : 47307
دوشنبه - 17 خرداد 1400 - 10:42

بیمارستان جدید؛ مطالبه به حق مردم منطقه ارسباران

ایجاد دومین بیمارستان بزرگ منطقه‌ای در اهر مطالبه به حق مردم ارسباران است.

بیمارستان جدید؛ مطالبه به حق مردم منطقه ارسباران

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی اهر که جدیدا به ۱۴۹ تختخوابی افزایش یافته است و به نوعی، بزرگ‌ترین بیمارستان تقریبا نیمه مجهز منطقه ارسباران است که علاوه بر شهرستان اهر، همه شهرستان‌های منطقه ارسباران و قسمتی از استان اردبیل و منطقه مغان را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد و در اصطلاح اداری، معین برای تمام شهرستان‌های منطقه است.

بنابراین، چرا باید منطقه‌ای با این همه جمعیت (قریب به نیم میلیون نفر)  از کمبود تخت، امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی رنج ببرد؟ ایجاد و راه‌اندازی بیمارستان دوم در اهر، خواسته به حق و مطالبه عمومی اهالی منطقه است.

در حالی که دولت و وزارت بهداشت، اعتبار لازم را برای ساخت سومین بیمارستان در شهرستان مراغه تخصیص داده، انتظاری به‌جاست که با  احداث بیمارستان جدیدی در مرکز منطقه ارسباران، برای توسعه خدمات درمانی به این منطقه وسیع و پرجمعیت گام بردارد.

در ایام وقوع  زلزله غم‌انگیز و ویرانگر سال ۹۱ ارسباران و اخیراً در شیوع ویروس منحوس کرونا، انصافا کادر پزشکی و درمان اهر، با کمترین امکانات و کمبود کادر، شبانه‌روز کار کرده و مظلومانه و گمنام مشغول خدمت به بیماران در این روزهای سخت بوده و هستند.

اما آنچه مسلم است، شیوع ویروس منحوس کرونا ثابت کرد، خدای ناکرده اگر یک بیماری مهلک دیگر و یا حادثه‌ای جدید با همه‌گیری بالا اتفاق افتد، قطعا تنها بیمارستان اهر، جوابگوی سیل مراجعات و مبتلایان نخواهد بود و ضرورت دارد بیمارستان دوم نیز همچون مراغه، میانه، مرند و برخی دیگر از شهرستان‌های پرجمعیت احداث شود.

 قطعاً، این انتظار خیلی بزرگ برای ارتقاء بهداشت و درمان منطقه نیست و شهرستان اهر به جهت مرکزیت منطقه ارسباران (قره‌داغ) همچنین ارتباط با استان اردبیل و مناطق مرزی جمهوری آذربایجان می‌تواند علاوه بر تامین نیاز درمانی منطقه و معین بودن به شهرهای همجوار، به یک بیمارستان مجهز هدف گردشگری سلامت با توجیه اقتصادی مناسب نیز تبدیل شود.

در صورت تحقق این امر پزشکان از اقصی نقاط کشور به‌خصوص پزشکان ارسبارانی مقیم مرکز نیز با زمان‌بندی خاص در این بیمارستان ویزیت کنند. به‌طوریکه سال‌هاست اهالی این منطقه وسیع مجبورند برای انجام اکثر عمل‌های جراحی به مرکز استان مراجعه کنند، به راحتی در این مجتمع بیمارستانی  انجام شود.

علی ایحال، نظر به آنچه گذشت از مسوولان استانی و شهرستانی به خصوص نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و در راس همه آنها جناب دکتر صومی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان که انصافا عنایت خاصی به این منطقه داشته و در سال‌های اخیر مدیریتی خود، در امر تجهیز و تامین امکانات بهداشتی درمانی تنها بیمارستان اهر اهتمام ویژه‌ای داشتند، انتظار می‌رود به این نیاز و مطالبه جدی و ضروری مردم ارسباران، جامه عمل بپوشانند.

یادداشت از حسن بالاگر