اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 47375
سه شنبه - 18 خرداد 1400 - 14:39
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان:

سرمایه ‌گذاری در ۶ طرح گردشگری آذربایجان‌ شرقی تصویب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از تصویب سرمایه‌گذاری در ۶ طرح گردشگری استان خبر داد و گفت: حجم این سرمایه‌گذاری‌ها ۶۰ میلیارد تومان است.

سرمایه ‌گذاری در ۶ طرح گردشگری آذربایجان‌ شرقی تصویب شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد حمزه زاده روز سه شنبه در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری این اداره کل با بیان اینکه تصویب طرح های فوق پس از بررسی‌های تخصصی توسط اعضای کمیته فنی به انجام رسید، افزود: از میان ۶ طرح مصوب در این جلسه، تعداد ۲ مورد به احداث مجتمع گردشگری، ۲ طرح به ایجاد سفره‌خانه سنتی، یک طرح مربوط به واحد پذیرایی و یک مورد به احداث مرکز گردشگری سلامت اختصاص‌ دارد.

وی اظهار کرد: طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری استان در شهرستان‌های تبریز، بستان‌آباد، بناب، هشترود و هریس پس از طی مراحل لازم، مراحل اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.

حمزه زاده  همچنین از اعطای پروانه فعالیت تشکل حرفه‌ای بوم گردی آذربایجان شرقی خبر داد و اضافه کرد: در راستای ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و به منظور تحقق اهداف پیش‌بینی شده این اداره کل، پروانه فعالیت جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی تشکل‌های حرفه‌ای در استان با هدف کیفی سازی ارائه خدمات گردشگری است، گفت: در همین راستا کیفی سازی اقامتگاه‌های بومگردی استان در کنار افزایش تعداد واحدها؛ استانداردسازی و ضرورت باز تعریف اقامتگاه‌های بومگردی در دستورکار تشکل حرفه‌ای اقامتگاه‌ها بومگردی استان قرار گرفت.

وی شعار تشکل حرفه‌ای بوم گردی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰ را “استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم گردی” عنوان کرد.

حمزه زاده تقویت جایگاه تشکل‌های حرفه‌ای به عنوان رابط بین مردم و ارگان‌های دولتی در راستای تسهیل امور و مانع زدایی، همکاری و تبادل برنامه در راستای تقویت اختیارات تشکل حرفه‌ای و تفویض وظایف آموزش، نظارت و بازرسی تشکل‌ها را از دیگر موارد مورد بررسی در جلسه اعطای پروانه فعالیت تشکل حرفه‌ای بومگردی عنوان کرد.

منبع: ایرنا