۱. خودتان را به صورت اجمالی معرفی کنید

اینجانب میر موسی موسوی نژاد، فرزند سید ابراهیم متولد سال ۱۳۶۱ در شهر تاریخی و فرهنگی اهر و دارای تحصیلات کارشناسی علوم قضایی می باشم که هم اکنون نیز به شغل آموزگاری و مداح اهل بیت عصمت و طهارت مشغول هستم.

۲. هدف شما برای ورود به شورا چیست اهداف مهم تان را به صورت مختصر بیان کنید

هدف از ورود اینجانب به شورا خدمتگزاری صادقانه و خالصانه در حیطه وظایف و اختیارات شورا و ارتباط و تعامل با سایر نهادهای خدمتگزار جامعه در جهت بهبود و توسعه زندگی شهری و اجتماعی می باشد.

اهداف مهم هفت گانه که مد نظر بنده می باشد شامل انتخاب شهرداری مقتدر و توانا و مجرب و متخصص در سطح شهر اهر، تعامل سازنده با سایر ادارات و موسسات جهت توسعه پایدار شهری، فراخوان و اعتماد سازی برای دعوت از سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در شهر اهر، طرح و برنامه‌ریزی در خصوص درآمد پایدار برای شهرداری از طریق ایجاد کارگاه های کم هزینه و زود بازده با تعامل نهادهای خدمت رسانی،  ساماندهی زمین‌های قولنانه ای و ارائه خدمات با رعایت عدالت و عدم تبعیض منطقه‌ای، تعامل و همفکری مداوم با همشهریان ازطریق بازدیدهای محله به محله و استماع نظرات عموم مردم و طرح در جلسات شوراو سایر نهادها ودر آخر ایجاد دفتر ارتباط عمومی و تکریم ارباب رجوع است.

همچنین در حوزه گردشگردی جهت جذب سرمایه گذار اهدافی مانند ایجاد مناطق گردشگری در اطراف اهر، استفاده از پتانسیل های بکر خدادادی ازجمله قیز فخری درجهت رونق‌گردگشری، توسعه پارک‌جنگلی فندقلو و تالاب یوسفلو و اتصال این دو مکان با استفاده از تله کابین، حمایت همه جانبه از منطقه گردشگری یل سویی اهر و جذب گردگشران با ایجاد بستر مناسب، استفاده از منطقه ییلاقی سامبران بعنوان منطقه تفریحی و گردشگری، ایجاد بسترمناسب برای امامزاده های اطراف شهرستان ازجمله حصارسیدلر، جذب گردشگر با ایجاد تفرجگاه مناسب در اطراف سدستارخان اهر، توسعه گردشگری بقعه شیخ شهاب الدین اهر و ساماندهی به وضعیت میدان تره بارقدیم ومیوه فروشی هایی که درسطح شهر فعالیت میکنند را دانبال خواهیم کرد.

۳. عملکرد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر را چگونه ارزیابی می کنید؟

ارزیاب اصلی تمام عملکرد ها در هر دوره‌ ای را مردم جامعه می توانند انجام دهند که با نگاهی به وضع کنونی از لحاظ عمران و آبادانی و توسعه شهری، می توان نتیجه گرفت که وضعیت فعلی به هیچ وجه در شأن و شخصیت مردم شریف اهر نیست.

۴. چه نکات مثبتی در خود می بینید که گره از مشکلات مدیریت شهری اهر باز کند؟

حس وظیفه شناسی، پاکدستی، امانت داری و عدالت محوری و نگاه ویژه به تمام مناطق شهر و عدم تبعیض نسبت به حل مشکلات رفاهی و تعامل سازنده با نهادهای مختلف جامعه، موجبات ورود اینجانب به صحنه انتخابات را سبب گشته است.

۵. به نظر شما کدام اولویت های عمرانی در زیباسازی باید مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر باشد؟

ساماندهی ورودی های شهر و میادین اصلی، سازماندهی زمین های قولنامه ای و ارائه خدمات با رعایت عدالت و عدم تبعیض منطقه‌ ای، ایجاد پارک های تفریحی و توجه و گسترش مناطق گردشگری که به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد، پارک های بازی کودکان در محلات، نصب نمادهای شهری مناسب، رسیدگی به کانال های فاضلاب شهری که به صورت روباز موجبات ایجاد بیماری و ناراضی مردم را سبب شده و به سازی پل های ارتباطی در روی بستر رودخانه مرکزی شهر، لایروبی مناسب و کامل و ایجاد فضاهای سبز و با نشاط از جمله اولیت های شورا می باشد که قطعا به دنبال تحقق این موارد خواهیم بود.

۶. راهکارهای شما برای ایجاد اتحاد حداکثری در شورا و عدم تقسیم بندیهای گروهی داخلی در شورا که باعث هدر رفت انرژی و روزمرگی میشود چیست؟

ایجاد تعامل قوی و سازنده، همدلی و همفکری در تمام وظایف و زمینه ها و عدم وابستگی و جناح گرایی اجتناب از هر گونه غرور و تکبر و خود برتر بینی از جمله صفاتی هست که اتحاد اعضا را سبب می گردد.

به نظر بنده حس وظیفه شناسی در جهت خدمت بین اعضای شورا موجبات عدم هدر رفت انرژی و پیشرفت جامعه را سبب می گردد.

۷. برای برون رفت شهرداری از وضعیت اقتصادی موجود و درآمدزایی پایدار چه برنامه هایی دارید؟

جذب سرمایه گذاران جهت ایجاد مناطق گردشگری، احداث بازارچه های شهری، رسیدگی به رفاه اصناف و کسبه و بازاریان باعث جذب گردشگر و ایجاد مشاغل مختلف و پیشرفت در حوزه درآمد شهری و شهرداری و رغبت مردم عزیز اهر به پایداری و سکونت دائم و عدم مهاجرت می گردد.

همچنین ایجاد کارگاه های کم هزینه و زود بازده با تعامل سایر نهادها، نگاه ویژه به روند ساخت و ساز در بخش مسکن با ساخت و ساز های اصولی موجبات درآمدزایی به تمام مشاغل و تحرک اقتصادی قوی در شهر می شود. ضمناً دریافتی های مستقیم شهرداری از عوارض مستغلات و غیر مستغلات که درآمد داخلی آنها و درآمدهای عوارض خدمات شهری و کارخانه ها و کمک های بلاعوض دولت میتواندکمکی در مخارج شهرداری باشد.

۸. در حوزه فرهنگ شهری چه چشم اندازی را برای ایام عضویت خود در شورا ترسیم می کنید؟

در بحث حوزه فرهنگی ایجاد مراکز فرهنگی و توسعه فرهنگسرای شهری، همفکری با مفاخر و بزرگان حوزه فرهنگ و هنر، دعوت از فرهیختگان و اساتید و متخصصان در تمام زمینه ها، ایجاد تعامل سازنده و بهره برداری از تجارب بزرگان عرصه علم وادب و فرهنگ و هنر، موجبات زینت و پیشرفت فرهنگ مردمی و شهری می شود.

۹. به نظر شما نهاد شورا چه زمانی باشکست مواجه می شود؟

هر زمانی که قومیت گرایی، جناح گرایی و ماده گرایی به جای اخلاق، تعامل، همفکری و احساس خدمتگزاری جایگزین گردد، شکست هر نهادی را می شود متصور شد.

۱۰. پیام و سخن پایانی:

ضمن دعوت از شهروندان جهت مشارکت حداکثری، امید است مردم فهیم شهر اهر با انتخاب افراد ولایی، دیندار و خادم، راه را برای پیشرفت جامعه در تمام زمینه های اجتماعی اقتصادی رهنگی و … هموار نمایند.