به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در برنامه تبلیغاتی اش که از شبکه سهند پخش شد اظهار کرد: امروز شرایط اقتصادی کشور طوری رقم خورده است که گوشت و مرغ به کالای لوکس تبدیل شده و بسیاری از مردم توانایی خرید آنها را ندارند.

وی ادامه داد: مصمم هستیم که این شرایط را تغییر دهیم و رسیدن به این هدف ، دیر و دور نیست و ما به کمک مردم حتما ساختارهای اقتصادی کشور را اصلاح و فاصله طبقاتی را کمتر خواهیم کرد.

آقای رئیسی گفت: بنده هرگز به دنبال قدرت نبوده و نیستم . بنده در مقام رئیس دستگاه قضا در جایگاه مطالبه گری بودم اما در طول یک سال گذشته خیل درخواستهای مردم از گوشه گوشه کشورمان موجب شد تا قدم در این راه بگذارم چون درد مردم را حس و درک می کنم و در این راه افتراها و تهمت ها و دروغها را به جان می خرم.

وی تصریح کرد: اصلاح ساز و کار اقتصادی را برای کشور ضروری می دانیم و جلوی اقتصاد غیر مولد را با قدرت خواهیم گرفت و این کار به مدد الهی انجام شدنی است و اجرای آن نیاز به مدیران قوی و انقلابی دارد.

سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از صحبتهای انتخاباتی خود با اشاره به نقش آذربایجان شرقی در اقتصاد کشور گفت: این استان دروازه تجارت ایران با روسیه و منطقه قفقاز و از آن جا با اروپاست و سومین صادرکننده محصولات متنوع کشورمان محسوب می شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اما با این حال فضای کسب و کار در این استان اصلا مناسب نیست و باید تلاش کنیم بهبود یابد.

وی اضافه کرد: برنامه کاری دولت بنده بهبود فضای کسب و کار در این استان مستعد است. امروز شاهد فقر و بیکاری و نا برابری در آذربایجان شرقی هستیم و این معضل اصلا قابل تحمل نیست.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا استانی مانند آذربایجان شرقی با این همه ظرفیت در حوزه کشاورزی، صنعت و تولید انواع شیرینی جات فضای کسب و کار مناسبی ندارد؟ چرا فاصله طبقاتی در این استان اینقدر آزار دهنده است؟

وی به سفر سال گذشته خود به این استان اشاره کرد و گفت: در ابتدای سفرم به تبریز به مجموعه ماشین سازی رفتم و شاهد صحنه های بدی در این کارخانه مهم کشور بودم . وقتی این کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کردند، فرد خریدار بدون هیچ گونه سواد و آورده و اهلیتی با استفاده از تسهیلات میلیاردی بانکها کارخانه را خرید و کارگران را بیکار و کارخانه را راکد کرد.

سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: پس از ورود دستگاه قضائی به این پرونده دستگاههای کارخانه ماشین سازی به راه افتاد و تولید از سر گرفته شد که موجب خوشحالی مردم و مسئولان استان شد.

وی گفت: سال گذشته ۳۲ واحد تولیدی راکد و غیر فعال استان با کمک همکاران دادگستری به چرخه تولید بازگشتند که این نشان دهنده این واقعیت است که ما می توانیم.

آقای رئیسی درباره خرید تضمینی گندم از کشاورزان هم گفت: ما در دولتمان خرید گندم را از گندمکاران تضمین خواهیم کرد تا وابسته واردات گندم نباشیم . چند بار در سالهای اخیر جشن خودکفایی گندم در ایران برگزار شد ؟ پس چرا باز هم به واردات گندم از خارج محتاج شده ایم؟

وی همچنین آذربایجان را مهد دلیران و علما و مجاهدان و شهدای محراب و سرداران شهید دانست و خاطرنشان کرد: آذربایجان مرزبان شرف و غیرت ایران است و نقش بسیار مهمی در حفظ استقلال کشورمان ایفا کرده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مردم خواست اگر به هر دلیلی از مسئولان و مدیران ناراحت و گلایه مند هستند از صندوق رای قهر نکنند و با حضور پرشور خود در انتخابات ۲۸ اسفند موجب ایجاد تحول اساسی در کشور شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما