به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن عباس نژاد روز پنج شنبه در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک با بیان اینکه اکنون مشکلات زیست محیطی جامعه، یکی از اساسی ترین چالش های کشور می باشد، اظهار کرد: کشور ما گرفتار مسائلی مانند کمبود آب، خشکسالی، جنگل زدایی و کویرزایی است و فرسایش خاک هم از دغدغه های زیست محیطی است .

دبیر کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان گفت: حل مشکلات محیط زیست جامعه همراهی مردم و ارتقاء سطح فرهنگ و سواد زیست محیطی، همدلی و همکاری سایر نهادها و دستگاههای دولتی را می‌طلبد.

عباس نژاد گفت: انتظار ما از همه مسئولان و دستگاههای اجرایی مرتبط این است که به موضوعات محیطی زیستی بیشتر بپردازند و در بحث توسعه، اهداف توسعه متوازن و پایدار را مد نظر قرار دهند.

وی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال”تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” پانزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در راستای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی و به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: در این جلسه، با بررسی پرونده‌های مطروحه در کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک ضمن لحاظ نمودن ضوابط و قوانین، واحدهایی که فاقد آلایندگی بوده و صرفاَ در مورد اعمال ضوابط  استقرار واحدهای تولیدی ، خدماتی و صنعتی مشکلاتی داشتند در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق بهینه شعار سال و رفع موانع سرمایه گذاری و حمایت از اشتغال و فضای کسب و کار مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت: در سال جاری تعداد ۴۵ فقره پرونده در قالب چهار کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا