به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در آیین افتتاح این واحد مسکونی روستایی نوسازی شده از محل اعتبارات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی آذربایجان شرقی، اعلام شد که تاکنون سه هزار واحد روستایی آسیب دیده از زلزله و سه هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری مسکن روستایی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در این آیین از همه کوشندگان طرح های بازسازی و مرمت بافت های مسکونی روستایی قدردانی کرد.

محمدباقر نوبخت افزود: با نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی، توانسته ایم خطر حوادث غیرمترقبه را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: با توجه به زمین لرزه مهیبی که دو سال قبل در مناطق روستایی شهرستان های سراب و میانه پیش آمد، همه امکانات نظام برای کاهش آلام مردم بسیج شد تا یکی از مهم ترین نیازهای زلزله زدگان که ساخت مسکن بود، برآورده شود.

نوبخت ادامه داد: به همین منظور بنیاد مسکن از سوی دولت ماموریت یافت و مسوولان محلی و استاندار آذربایجان شرقی به عنوان نماینده عالی دولت، امور بازسازی را پیگیری کردند و به سرانجام رساندند.

وی یادآوری کرد: خدا را شاکریم که تا پایان دولت تدربیر و امید توانستیم ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی را در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، بازسازی و بهسازی کنیم.

منبع: ایرنا