اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 47525
پنجشنبه - 20 خرداد 1400 - 20:09
با حضور معاون رییس جمهوری؛

۱۱۶ هزارمین واحد مسکونی روستایی نوسازی شده آذربایجان شرقی افتتاح شد

۱۱۶ هزارمین واحد مسکونی روستایی نوسازی شده آذربایجان شرقی امروز پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمعی از مقامم های استانی و محلی افتتاح شد.

۱۱۶ هزارمین واحد مسکونی روستایی نوسازی شده آذربایجان شرقی افتتاح شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در آیین افتتاح این واحد مسکونی روستایی نوسازی شده از محل اعتبارات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی آذربایجان شرقی، اعلام شد که تاکنون سه هزار واحد روستایی آسیب دیده از زلزله و سه هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری مسکن روستایی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در این آیین از همه کوشندگان طرح های بازسازی و مرمت بافت های مسکونی روستایی قدردانی کرد.

محمدباقر نوبخت افزود: با نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی، توانسته ایم خطر حوادث غیرمترقبه را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: با توجه به زمین لرزه مهیبی که دو سال قبل در مناطق روستایی شهرستان های سراب و میانه پیش آمد، همه امکانات نظام برای کاهش آلام مردم بسیج شد تا یکی از مهم ترین نیازهای زلزله زدگان که ساخت مسکن بود، برآورده شود.

نوبخت ادامه داد: به همین منظور بنیاد مسکن از سوی دولت ماموریت یافت و مسوولان محلی و استاندار آذربایجان شرقی به عنوان نماینده عالی دولت، امور بازسازی را پیگیری کردند و به سرانجام رساندند.

وی یادآوری کرد: خدا را شاکریم که تا پایان دولت تدربیر و امید توانستیم ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی را در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، بازسازی و بهسازی کنیم.

منبع: ایرنا