به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تبلیغات خلاف قانون و ضوابط تبلیغات انتخاباتی برخی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر افزود: با وجود تذکرات داده شده در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر مبنی بر تبعیت از قانون در زمان تبلیغات، برخی از داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر خلاف قانون و مقررات عمل کردند.

وی افزود: طی صورتجلسه اعضای کمیته رصد و پایش تبلیغات داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر؛ بنرها و اقلام تبلیغاتی داوطلبان متخلف امحاء شد.

فرماندار اهر تاکید کرد: به داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر تذکر می‌دهیم تا مقررات و قوانین را مدنظر قرار دهند؛ چراکه تا آخرین روز تبلیغات مقابل داوطلبانی که قوانین را نقض می‌کنند خواهیم ایستاد.

وی افزود: چسباندن پوسترهای تبلیغاتی در جداول و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و اماکن شخصی از تخلفات برخی داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر بود.

 خدابخش گفت: برای جبران خسارت تبلیغات خارج از عرف که به تابلوهای راهنمایی و رانندگی، ادارات، مخابرات، تابلو و تیرهای برق، جداول بلوارها وارد کرده‌اند بایستی از بیت‌المال برای جبران خسارت وارده هزینه شود.

خدابخش خاطرنشان کرد: عکس، بنر و پوستر نمی‌تواند نظر مردم را نسبت به داوطلب انتخابات شورای شهر اهر تغییر دهد، بلکه مردم به دنبال برنامه و راهکار برای بهبود وضعیت موجود هستند.

فرماندار اهر یادآور شد:تخلفات انتخاباتی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر توسط اعضای کمیته رصد و پایش تبلیغات انتخاباتی رصد و در صورت تداوم به صورت روزانه به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری شهرستان ارجاع می‌شود.

این مقام مسئول افزود: داوطلبانی که در طول ایام تبلیغات انتخاباتی مرتکب تخلفات انتخاباتی و یا باعث آزار و اذیت شهروندان اهری شوند، به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با  سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.