به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عادل کاظمی گفت: بر اساس مصوبه اخیر هیئت وزیران مشترکین صنعتی بالای سه مگاوات باید از ساعت ۱۲ تا ۲۱ حدود ۶۰ درصد از مصرف خود را کاهش دهند تا در تامین برق بخش خانگی با کمبود مواجه نشویم.

اوافزود: در حوزه صنعت برق آذربایجان شرقی، ۷۳ واحد صنعتی با دیماند مصرفی بیش از سه مگاوات وجود دارند که همکاری این واحد‌ها نقش موثری در عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۰ دارد.

او با اشاره به پایش مستمر مصرف برق ادارات، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت تمامی ادارات باید مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند و با اداراتی که این کاهش مصرف را اعمال نکنند، برخورد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز عدم استفاده از کولر گازی و چیلر در ادارات و همچنین استفاده از مولد‌های اضطراری از ساعت ۱۰ الی ۱۳ را از موارد مورد تاکید در این نامه عنوان کرد.

کاظمی از تمامی مشترکین خانگی نیز خواست تا با مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعات اوج بار از به کار بردن وسایل پرمصرف و همچنین مصارف غیر ضروری خودداری کنند تا بتوان با کم‌ترین عارضه تابستان امسال را پشت سر گذاشت.

مدیران صنعت برق استان طی نامه‌ای اقدامات ضروری برای عبور از پیک تابستان را به استانداری اعلام کردند، در این نامه که به امضای مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای آذربایجان، توزیع نیروی برق تبریز و توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی رسیده، از استاندار آذربایجان شرقی درخواست شده تا در خصوص موارد مطرح شده، دستور همکاری صادر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان