به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ “یونس منفرد” اظهار داشت: این طرح از امروز (سه شنبه – ۱۸ خرداد) آغاز و ترخیص خودروها به صاحبان آنها با سهولت بیشتری انجام خواهد شد، خودروهایی که قبل از ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ توقیف شده اند صاحبان آنها می توانند از این طرح استفاده کنند.
رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت حماسه یوم الله ۱۵ خرداد در کشور اجرایی می شود، عنوان کرد: آنچه که به عنوان تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده این است که جرایمی که خودرو‌ها داشتند اگر مربوط به سال ۹۹ به قبل بوده به اصل خود برگشته است؛ تقسیط جرایم، برای کسانی که جریمه دارند تا یک سال انجام گرفته و نرخ مصوب  ۱۳۹۴ برای هزینه پارکینگ ها در سراسر کشور جاری خواهد بود و متوسط جریمه براساس این سال یعنی ۲ هزار تومان دریافت می‌شود.
سرهنگ “منفرد” تصریح کرد: خودروهای فرسوده و همچنین خودروهایی که هیچگونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس ندارند مشمول این طرح نمی شوند و امکان ترخیص آنها مقدور نیست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی افزود: تعداد زیادی از این  خودروها به خاطر تخلف های راهنمایی و رانندگی توقیف شده و بقیه مربوط به حوزه انتظامی است که دستور قضائی دارند و برای ترخیص نیز  نیاز به دستور قضائی می باشد.
وی با بیان اینکه رفع توقیف خودروهای رسوبی ۲ ماه به طول می انجامد، افزود: پلیس هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری و کسب معاینه فنی برای خودروهای ترخیصی ندارد.
سرهنگ “منفرد” در پایان با اشاره به خدمات خوبی که طی ۲ سال اخیر به شهروندان ارائه شده است، افزود: طرح تقسیط جریمه های رانندگی (برای اولین بار در کشور)، نوبت دهی اینترنتی،  طرح کاهش مراجعان به پلیس راهور ، سیستمی کردن توقیف و رفع توقیف قضائی، ترخیص موتور سیکلت های رسوبی و .. . از جمله این اقدامات بوده است.
در ادامه  افزودند: خودروهای فرسوده (خودروهای شخصی که سن فرسودگی آن ها بالای ۲۰ سال و خودروهای عمومی بالای ۱۵ سال) مشمول این طرح نمی شود متقاضیان باید  به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ در سراسر استان مراجعه کنند ، و در آخر از شهروندان خواست مراجعه خود را جهت ترخیص به روزهای پایانی موکول نکنند تا  حضورشان به روزهای پایانی موکول نشود.

منبع: نصر نیوز