به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده عصر دوشنبه در آئین افتتاح مجتمع آبدرمانی یل‌سوئی شهرستان اهر با حضور وزیر میراث فرهنگی گفت: شهرستان اهر دروازه ورود به بهشت آذربایجان است و اصالت و قدمت این شهرستان اهر مملو از فداکاری و جانفشانی‌ها است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم‌کاری در رسیدگی به مسائل بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری گفت: آن‌طور که باید و شاید به بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری رسیدگی نشده؛ در حالی که این بنای تاریخی قدمت ۷۰۰ ساله دارد.

وی بابیان این‌که شهرستان اهر هیچ‌گونه هتلی برای پذیرش میهمانان و مسافران ندارد، تصریح کرد: اگر مسافری به شهرستان اهر بیاید هتل برای اقامت نداریم.

محرم‌زاده تأکید کرد: فرش جهانی هریس در کشور مورد غفلت واقع شده است، در حالی که فرش هریس در اقصی نقاط دنیا مشتری دارد و حتی با سازوکارهای فرش‌بافی نیز آشنایی دارند اما متأسفانه در کشور چون محلی برای معرفی نداریم اکثر جمعیت کشور هیچ‌گونه آشنایی با فرش هریس ندارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، خواستار تسریع در تکمیل پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری شد و یادآور شد: ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری مطالبه‌ی به حق مردم اهر است، از این‌رو انتظار داریم تا وزارت میراث فرهنگی این مطالبه را تحقق بخشد.

وی از آغاز عملیات اجرایی هتل مهراصل تا تیرماه سال‌جاری خبر داد، گفت: سه سال قبل که هتل مهراصل کلنگ‌زنی شده و راکد مانده بود، با پیگیری‌های انجام شده قرار است تا تیرماه عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.