اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 47704
سه شنبه - 25 خرداد 1400 - 11:41
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تزریق دوز دوم واکسن کرونا در آذربایجان شرقی آغاز شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز تزریق دوز دوم واکسن روسی اسپوتنیک در آذربایجان شرقی، از امروز دوشنبه، بیست و چهارم خرداد ماه خبر داد.

تزریق دوز دوم واکسن کرونا در آذربایجان شرقی آغاز شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی  در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: از روز گذشته که ‌دوزهای دوم واکسن روسی به کشور وارد شده، توزیع سهمیه‌های استانی نیز آغاز شده است و اکنون این نوع واکسن به اندازه کافی در آذربایجان شرقی یافت می‌شود.

وی بیان کرد: از امروز تزریق دوز دوم این واکسن برای افراد مشمول در تبریز و تمامی شهرستان‌ها آغاز شده و تزریق دوز دوم واکسن چینی سینوفارم نیز احتمالا از هفته آتی با تخصیص سهمیه‌ها انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به صدور مجوز مصرف داخلی واکسن کرونای برکت از طریق وزارت بهداشت، ادامه داد: احتمالا از فردا توزیع این واکسن در سطح کشور انجام می‌گیرد و امیدواریم این واکسن به زودی به استان ما نیز برسد تا واکسیناسیون با سرعت بیشتر ادامه یابد و بتوانیم نقش خود در راستای تضمین سلامتی مردم و کنترل بیماری ایفا کنیم.

درستی از آحاد مردم و افراد مشمول دریافت واکسن درخواست کرد از ازدحام در مراکز سلامت بدون دعوت از طریق سامانه های سلامت خودداری کنند.

وی گفت: چنانچه افراد جامعه هدف برای واکسیناسیون در مراحل نام نویسی خود نیز مشکل داشته و توانایی ثبت نام ندارند، تنها با یک تماس با مراکز بهداشت و سلامت نزدیکی محل اقامت خود، می توانند مراتب را به مسوولان اطلاع داده و کارکنان این مراکز موظف به نام نویسی آنها هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه مرکز بهداشت در کلانشهر تبریز شامل مرکز بهداشت استان واقع در نصف راه، مرکز بهداشت تبریز واقع در منبع آب و مرکز بهداشت ساری زمی در جوار باشگاه ورزشی شهریار آماده ارایه خدمات به آن دسته از افراد واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند، می باشند.

تاکنون افزون بر ۲۷۰ هزار نفر از جمعیت بیش از چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی، دوز نخست واکسن ضد کرونا را دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا