اخبار استان آذربایجان شرقی » سیاسی
کد خبر : 47722
سه شنبه - 25 خرداد 1400 - 18:01
رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات آذربایجان‌ شرقی:

امکان معرفی مناسب ‌ترین شعبه اخذ رای در آذربایجان ‌شرقی فراهم شد

رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات آذربایجان‌ شرقی از فراهم شدن امکان معرفی مناسب ‌ترین شعبه اخذ رای در آذربایجان ‌شرقی خبر داد.

امکان معرفی مناسب ‌ترین شعبه اخذ رای در آذربایجان ‌شرقی فراهم شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرداد تیموری روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به راه‌اندازی «سامانه انتخاب ایران» گفت: این سامانه با در نظرگرفتن مسافت شعبه تا محل حضور کاربر و همچنین تراکم افراد آن شعبه، شعب مناسب برای مراجعه را بر روی نقشه پیشنهاد می‌کند، در این سامانه امکان مشاهده اطلاعات و محتوای تبلیغاتی تمامی نامزدهای انتخابات درج شده و امکان معرفی مناسب ترین شعبه اخذ رای از نظر مسافت و و تراکم در روز انتخابات نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه از طریق آدرس اینترنتی https://entekhabiran.moi.ir  در دسترس عموم مردم قرار دارد، اظهار کرد: این سامانه به منظور بهره‌گیری بیشتر از فرصت‌های فضای مجازی در انتخابات، افزایش مشارکت مردمی و ضابطه‌مند کردن تبلیغات درفضای مجازی براساس دستورالعمل تبلیغات انتخابات در فضای مجازی تصویب و ابلاغ شده است.

تیموری گفت: سامانه انتخاب ایران، به عنوان بستر ارتباطی میان مردم، مجریان انتخابات، نامزدها و انتشار دهندگان، برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی و آگاهی از فعالیت‌های تبلیغاتی در این فضا راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ارسال پیامک حاوی اطلاعات لازم برای ورود به سامانه از سوی وزارت کشور به تمامی نامزدها، ادامه داد: نامزدهای انتخابات، برای انجام تبلیغات در فضای مجازی، می توانند آدرس کانال‌ها و صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی، آدرس وب سایت های اینترنتی و زندگینامه خود را بر اساس پیامک دریافتی، در این سامانه بارگذاری می‌نمایند.

رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه ثبت لینک‌ها فقط شامل صفحات مجاز و غیرفیلتر خواهد بود، افزود: در صفحات معرفی شده، نامزدها فقط می‌توانند اهداف و برنامه های خود را مطرح کنند و به هیچ وجه نامزدها یا طرفدارانشان مجاز به تبلیغ علیه نامزدهای دیگر نیستند و مسوولیت رعایت این موضوع و سایر مقررات برعهده نامزد می باشد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه علاوه بر نمایش اطلاعات نامزدها قابلیت نمایش اطلاعات شعب اخذ رای در محدوده جغرافیایی کاربر را دارد و عموم مردم می‌توانند در روز اخذ رای، از محل شعب نزدیک به خود آگاهی پیدا کنند.

تیموری افزود: این سامانه با در نظر گرفتن مسافت شعبه تا محل حضور کاربر و همچنین تراکم افراد آن شعبه، شعب مناسب برای مراجعه را بر روی نقشه پیشنهاد می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سرویس خدمات سرویس «ریسک من» نیز به این سامانه اضافه شده، گفت: این سرویس احتمال حاد شدن بیماری و علائم افراد را در صورت ابتلا به کرونا پیش بینی می‌کند و با محتوای اختصاصی موجب توسعه مراقبت فردی می‌شود.

رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود: هموطنان می توانند پس از دریافت کد پیگیری ریسک خود از نسخه تحت وب یا اپلیکیشن ریسک من، با وارد کردن کد مذکور در سامانه انتخاب ایران، شعب رای‌گیری متناسب با ریسک کرونای خود را پیدا کنند.

تیموری اظهار کرد: هدف نهایی ریسک من در انتخابات، راهنمایی افراد پر ریسک به مکان‌های امن تر و انجام سریع تر روند های رای گیری برای آنها است.

وی تاکید کرد: استفاده از سامانه انتخاب ایران، علاوه بر ارتقای سلامت فردی در جامعه می تواند به برگزاری انتخابات عاری از کرونا منجر شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه جاری برگزار می شود.

منبع: ایرنا