۱. خودتان را اجمالاً معرفی کنید.

وحید عرفائی هستم. متولد و ساکن شهرستان اهر. تا مقطع دیپلم در مدارس اهر به عنوان دانش آموز ممتاز گذرانده ام و فارغ التحصیل‌ مهندسی عمران به‌عنوان دانشجوی برتر بوده ام. ناظر پروژه‌های عمرانی و همچنین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌باشم‌. نائب رئیسی و عضویت در هیئت مدیره اتحادیه طلا اهر از دیگر رزومه‌های حقیر است که به‌عنوان کارشناس خبره طلا و جواهر نیز به فعالیت مشغولم. سابقه‌ی فعالیت در ستاد معین بنیاد مسکن استان اردبیل به‌عنوان رابط با بانک مسکن را دارم. در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی نیز سابقه همکاری دارم. به‌صورت داوطلبانه طی زلزله ۹۱ (اهر، هریس و ورزقان) در نظام مهندسی ساختمان و ستاد بازسازی بدون هیچ چشمداشتی وارد عمل شدم و از هیچ کمکی به مردم منطقه دریغ نکردم.

۲- هدفتان از ورود به شورا چیست؟

نه وعده دارم نه شعار؛ با خدا عهد بسته ام برای‌ خدمت‌ صادقانه.

۳- عملکرد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عدم اتحاد بین اعضای شورا، عدم برنامه‌ریزی‌ و عدم نظارت اصولی ‌منجر به‌ بیش‌ترین هزینه و کم‌ترین بازده شد که در نتیجه وضعیت شهر نامطلوب شده است.

۴- چه نکات مثبتی در خود می‌بینید که بتواند گره از مشکلات مدیریت شهری اهر باز کند؟

تحصیلات و تجربه کاری مرتبط من کارساز برای شوراست. ارتباط مستقیم، آشنایی با مشکلات طبقات مختلف مردم و همچنین روحیه‌ی پیگیری بالا در بنده باعث خواهد شد نتیجه‌ی مطلوبی برای شهر و حل مشکلات مردم به‌دست آوریم.

۵- به نظر شما کدام اولویت‌های عمرانی و زیباسازی باید مورد توجه قرار گیرد؟

ایجاد پارک بانوان – ایجاد مسیر پیاده روی – رنگ‌آمیزی‌‌‌ خیابان‌ها‌ برای‌ زیباسازی‌- ساماندهی میدان دواب – گل‌کاری فصلی – زیباسازی ایستگاه‌های تاکسی – نورپردازی‌ همسان ملک‌های مجاور خیابان‌های اصلی – توسعه‌ی درآمد پایدار شهرداری با ایجاد کارگاه‌های تولیدی و همچنین کمک به‌‌خوداشتغالی بانوان – درختکاری‌ درخت‌های چهار فصل و گسترش فضای سبز شهر – ایجاد نمایشگاه‌های محلی و جشنواره سراسری سیب، تئاتر، ورنی و…از برنامه‌هایم برای زیباسازی و بخش عمرانی است.

۶- راهکارهای شما‌برای ایجاد اتحاد حداکثری بین اعضای شورا؟

بنده مشورت‌پذیرم. اتحاد گروهی، مشورت گروهی و تعامل را تنها راه موفقیت شورا می‌بینم. با توجه به اینکه قصدی برای کسب منفعت شخصی ندارم، در ایجاد وحدت و هماهنگ شدن با اعضا؛ مانعی در خود نمی‌بینم‌.

۷- برای‌ درآمد پایدار چه برنامه هایی دارید؟

جذب سرمایه گذار باید در اولویت برنامه‌هایمان باشد. جذب توریست برای جاذبه‌های منطقه و ایجاد مجموعه های گردشگری و تفریحی و نیز
ایجاد کارگاه‌های تولیدی می‌تواند باعث افزایش درآمد شهر و شهرداری شود. ساماندهی جمعه بازار هم می‌تواند یکی از عوامل مهم افزایش درآمد و رشد اقتصادی شهرداری شود.

۸ – در حوزه‌ی فرهنگ شهری چه‌ برنامه‌هایی خواهید داشت؟

تعیین روز بدون خودرو در شهر و کمک به مشکل ترافیک می‌تواند یک برند در استان شود و باید پیگیری کنیم. برگزاری جشنواره‌های محلی و
گسترش و توسعه‌‌ی فعالیت فرهنگسرا یا آموزش تفکیک زباله جهت بازیافت از برنامه های مهم در حوزه فرهنگ اینجانب است. فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کمک به روان‌سازی ترافیک شهری با مشارکت مردم، می‌تواند از برنامه‌های خوب ما در این بخش باشد.

۹- به نظر شما نهاد شورا چه زمانی با شکست مواجه می‌شود؟

در یک کلام؛ عدم اتحاد و منفعت طلبی باعث شکست در شورا خواهد شد.

۱۰-سخن اخر:

به خاطر احساس وظیفه و تکلیف وارد این انتخابات شده ام و به خاطر دنیا و‌ موقعیت های دنیوی حیثیت خود و شرف مردم را معامله نخواهم کرد. به مردم و به اعتقادم با تمام وجود پایبندم و قطعاً اگر صادقانه در خدمت مردم باشیم، در کنارمان هستند.

حال امروز بنده به نمایندگی از تعدادی از دوستان و همشهریان عزیز بدون وعده تو خالی و تنها‌‌ با توکل به خدای متعال و پشتوانه ی مردم با فرهنگ و غیور وارد انتخابات شدم. تنها وعده‌ی من این خواهد بود که‌ از شهر و شهرداری کیسه ای برای خود ندو‌زم و در مقابل رانت و فساد بایستم. برای توسعه‌ی و آبادنی شهرم با تمام وجود تلاش خواهم کرد

از تمام مردم عزیز و بافرهنگ شهرم اهر؛ چه آن‌هایی که از قبل تصمیم خود را گرفته اند و چه آن‌هایی که‌هنوز رأی شان قطعی نیست؛ تقاضا دارم که از جوانان حمایت کنید و از بین نامزدها‌ به‌ کسانی رأی دهید که‌ بعداً پشیمان نشوید. به کسانی رأی بدهید که بعداً بتوانید حل مشکلات شهر، توسعه و آبادانی را از او بخواهید.

صاحب اصلی شهر، شما مردم عزیز هستید.