گفتگوی تفصیلی با وحید عرفائی، نامزد انتخابات شورای ششم در شهر اهر

شورا شغل نیست بلکه تعهد و مسئولیت است / نه وعده ای دارم و نه شعار / با خدا عهد بسته ام‌ برای خدمت صادقانه

وحید عرفائی یکی از نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهر می باشد که به‌ منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با برنامه‌ ها و اهداف این کاندیدا اکنون به معرفی و تبیین برنامه های وی می پردازیم.

شورا شغل نیست بلکه تعهد و مسئولیت است / نه وعده ای دارم و نه شعار / با خدا عهد بسته ام‌ برای خدمت صادقانه

۱. خودتان را اجمالاً معرفی کنید.

وحید عرفائی هستم. متولد و ساکن شهرستان اهر. تا مقطع دیپلم در مدارس اهر به عنوان دانش آموز ممتاز گذرانده ام و فارغ التحصیل‌ مهندسی عمران به‌عنوان دانشجوی برتر بوده ام. ناظر پروژه‌های عمرانی و همچنین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌باشم‌. نائب رئیسی و عضویت در هیئت مدیره اتحادیه طلا اهر از دیگر رزومه‌های حقیر است که به‌عنوان کارشناس خبره طلا و جواهر نیز به فعالیت مشغولم. سابقه‌ی فعالیت در ستاد معین بنیاد مسکن استان اردبیل به‌عنوان رابط با بانک مسکن را دارم. در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی نیز سابقه همکاری دارم. به‌صورت داوطلبانه طی زلزله ۹۱ (اهر، هریس و ورزقان) در نظام مهندسی ساختمان و ستاد بازسازی بدون هیچ چشمداشتی وارد عمل شدم و از هیچ کمکی به مردم منطقه دریغ نکردم.

۲- هدفتان از ورود به شورا چیست؟

نه وعده دارم نه شعار؛ با خدا عهد بسته ام برای‌ خدمت‌ صادقانه.

۳- عملکرد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عدم اتحاد بین اعضای شورا، عدم برنامه‌ریزی‌ و عدم نظارت اصولی ‌منجر به‌ بیش‌ترین هزینه و کم‌ترین بازده شد که در نتیجه وضعیت شهر نامطلوب شده است.

۴- چه نکات مثبتی در خود می‌بینید که بتواند گره از مشکلات مدیریت شهری اهر باز کند؟

تحصیلات و تجربه کاری مرتبط من کارساز برای شوراست. ارتباط مستقیم، آشنایی با مشکلات طبقات مختلف مردم و همچنین روحیه‌ی پیگیری بالا در بنده باعث خواهد شد نتیجه‌ی مطلوبی برای شهر و حل مشکلات مردم به‌دست آوریم.

۵- به نظر شما کدام اولویت‌های عمرانی و زیباسازی باید مورد توجه قرار گیرد؟

ایجاد پارک بانوان – ایجاد مسیر پیاده روی – رنگ‌آمیزی‌‌‌ خیابان‌ها‌ برای‌ زیباسازی‌- ساماندهی میدان دواب – گل‌کاری فصلی – زیباسازی ایستگاه‌های تاکسی – نورپردازی‌ همسان ملک‌های مجاور خیابان‌های اصلی – توسعه‌ی درآمد پایدار شهرداری با ایجاد کارگاه‌های تولیدی و همچنین کمک به‌‌خوداشتغالی بانوان – درختکاری‌ درخت‌های چهار فصل و گسترش فضای سبز شهر – ایجاد نمایشگاه‌های محلی و جشنواره سراسری سیب، تئاتر، ورنی و…از برنامه‌هایم برای زیباسازی و بخش عمرانی است.

۶- راهکارهای شما‌برای ایجاد اتحاد حداکثری بین اعضای شورا؟

بنده مشورت‌پذیرم. اتحاد گروهی، مشورت گروهی و تعامل را تنها راه موفقیت شورا می‌بینم. با توجه به اینکه قصدی برای کسب منفعت شخصی ندارم، در ایجاد وحدت و هماهنگ شدن با اعضا؛ مانعی در خود نمی‌بینم‌.

۷- برای‌ درآمد پایدار چه برنامه هایی دارید؟

جذب سرمایه گذار باید در اولویت برنامه‌هایمان باشد. جذب توریست برای جاذبه‌های منطقه و ایجاد مجموعه های گردشگری و تفریحی و نیز
ایجاد کارگاه‌های تولیدی می‌تواند باعث افزایش درآمد شهر و شهرداری شود. ساماندهی جمعه بازار هم می‌تواند یکی از عوامل مهم افزایش درآمد و رشد اقتصادی شهرداری شود.

۸ – در حوزه‌ی فرهنگ شهری چه‌ برنامه‌هایی خواهید داشت؟

تعیین روز بدون خودرو در شهر و کمک به مشکل ترافیک می‌تواند یک برند در استان شود و باید پیگیری کنیم. برگزاری جشنواره‌های محلی و
گسترش و توسعه‌‌ی فعالیت فرهنگسرا یا آموزش تفکیک زباله جهت بازیافت از برنامه های مهم در حوزه فرهنگ اینجانب است. فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کمک به روان‌سازی ترافیک شهری با مشارکت مردم، می‌تواند از برنامه‌های خوب ما در این بخش باشد.

۹- به نظر شما نهاد شورا چه زمانی با شکست مواجه می‌شود؟

در یک کلام؛ عدم اتحاد و منفعت طلبی باعث شکست در شورا خواهد شد.

۱۰-سخن اخر:

به خاطر احساس وظیفه و تکلیف وارد این انتخابات شده ام و به خاطر دنیا و‌ موقعیت های دنیوی حیثیت خود و شرف مردم را معامله نخواهم کرد. به مردم و به اعتقادم با تمام وجود پایبندم و قطعاً اگر صادقانه در خدمت مردم باشیم، در کنارمان هستند.

حال امروز بنده به نمایندگی از تعدادی از دوستان و همشهریان عزیز بدون وعده تو خالی و تنها‌‌ با توکل به خدای متعال و پشتوانه ی مردم با فرهنگ و غیور وارد انتخابات شدم. تنها وعده‌ی من این خواهد بود که‌ از شهر و شهرداری کیسه ای برای خود ندو‌زم و در مقابل رانت و فساد بایستم. برای توسعه‌ی و آبادنی شهرم با تمام وجود تلاش خواهم کرد

از تمام مردم عزیز و بافرهنگ شهرم اهر؛ چه آن‌هایی که از قبل تصمیم خود را گرفته اند و چه آن‌هایی که‌هنوز رأی شان قطعی نیست؛ تقاضا دارم که از جوانان حمایت کنید و از بین نامزدها‌ به‌ کسانی رأی دهید که‌ بعداً پشیمان نشوید. به کسانی رأی بدهید که بعداً بتوانید حل مشکلات شهر، توسعه و آبادانی را از او بخواهید.

صاحب اصلی شهر، شما مردم عزیز هستید.