گفتگوی تفصیلی با شهریار عزیزی، نامزد انتخابات شورای ششم در شهر اهر

باید با مردم صادق باشیم / جوان هستم و انرژی کافی برای پیگیری مشکلات دارم / شکست در فرهنگ شکست در تمام بخش هاست

شهریار عزیزی یکی از نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهر می باشد که به‌ منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با برنامه‌ ها و اهداف این کاندیدا اکنون به معرفی و تبیین برنامه های وی می پردازیم.

باید با مردم صادق باشیم / جوان هستم و انرژی کافی برای پیگیری مشکلات دارم / شکست در فرهنگ شکست در تمام بخش هاست

۱. خودتان را به صورت اجمالی معرفی کنید.

شهریار عزیزی هستم. بنده متولد ۱۳۶۹ در اهر و دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران می‌باشم. همزمان با تحصیل در دانشگاه، شرکت فضابنا را تاسیس کردم و همچنین مدیرعامل شرکت تلاشگر آباد نیروی آذربایجان می‌باشم. مدیریت کارگاه شرکت بزرگ‌ اذرقلعه از دیگر رزومه‌هایم است. خاطر نشان می‌کنم که در پروژه محور اهر – مشگین‌شهر هم با شرکت نگین اهر همکاری داشته ام.

۲. هدف شما برای ورود به شورا چیست و اهداف مهمتان را به صورت مختصر بیان کنید.

نمی‌توانم به مسائل و مشکلات شهرم بی‌تفاوت باشم و از این‌رو؛ برای بنده و تک تک‌مان فرض است که در فعالیت‌های اجتماعی وطنمان مشارکت داشته باشیم.

با وجود مشکلات عمده شهرداری در بعد مالی و بدهی‌های کلان به تامین اجتماعی و از طرفی، کمبود و کاهش درآمد شهرداری؛ از سوی کلیه کاندیداها عرض می‌کنم که نامزد شدن برای شورا در این‌ وضعیت، جز ایثارگری نیست.

ان‌شاءالله در صورا اعتماد مردم، تعامل و همکاری با سایر اعضای شورا را سرلوحه‌ی حل مشکلات شهرداری و شهر می‌دانم.

۳. عملکرد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در تمان ادوار شورا، کارها و خدماتی انجام شده و بنده از تمام اعضای شورای اسلامی شهر اهر در ادوار گذشته تشکر می‌کنم.

نگاه باید به جلو و حرکت به جلو باشد و عقب‌گرد خوب نیست. شورای پنجم اهر در مبحث آسفالت‌ریزی‌ها، پرداخت حقوق کارکنان، نصب المان‌ها، ایجاد پارک‌های محله و هدایت آب‌های سطحی کارهایی انجام داد و عدم تزریق نیروی جدید به شهرداری با وجود نیروی مازاد، از نقاط قوت شورای پنجم بود.

۴. چه نکات مثبتی در خود می‌بینید که گره از مشکلات مدیریت شهری اهر باز کند؟

جوان هستم و انرژی و شور کافی برای پیگیری مشکلات و حصول نتیجه خوب دارم. در کارهای عمرانی تخصص دارم و به امور قراردادها آشنایی کافی دارم.

۵. به نظر شما کدام اولویت های عمرانی و زیباسازی باید مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر باشد؟

مسیرگشایی‌ها مهم است. مسیرگشایی پشت ترمینال، ادامه خیابان آزادگان و ادامه خیابان بعثت تا شهرک، نیروگاه به شهرک، ساماندهی مشاغل مزاحم و زیباسازی ورودی‌های شهر باید در برنامه‌های عمرانی و زیباسازی ما در اولویت باشد.

۶. راهکارهای شما برای ایجاد اتحاد حداکثری در شورا و عدم تقسیم بندی‌های گروهی داخلی در شورا که باعث هدررفت انرژی و روزمرگی می‌شود، چیست؟

تعامل با اعضای شورا، استفاده از اعضای ادوار گذشته شورا، همکاری با اعضای شورا در مصوبات و تعیین شهردار و نیز تعامل در تصویب بودجه می‌تواند راهگشا باشد.

صادق بودن با مردم هم اصل است که مدام از وضعیت شهرداری و شورا به مردم گزارش دهیم و مهم‌ترین عامل اتحاد هم می‌تواند جلوگیری از دخالت‌های نابه‌جای افراد حقیقی و حقوقی خارح از مجموعه شورا در تصمیمات باشد.

۷. برای برون رفت شهرداری از وضعیت اقتصادی موجود و درآمدزایی پایدار چه برنامه هایی دارید؟

الف) حل مشکل میدان دواب، ایجاد میدان دواب و توافق با میادین دواب موجود
ب) ایحاد کارخانه تولید قطعات بتنی برای استفاده شهرداری و فروش مازاد به بیرون
ج) ساماندهی آرامستان‌ها و ایجاد آرامستان جدید در غرب شهر
د) تولید نهال و گل برای استفاده شهرداری و فروش مازاد به بیرون
ه) ایجاد سیاست‌های تشویق و ترغیب به اخذ طلب شهرداری از افراد حقیقی و حقوقی از جمله ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف و استفاده از این منابع در ایجاد زیرساخت‌ها از جمله استخر، زمین ورزش و خرید ماشین آلات سبک و سنگین برای بخش خدمات و آتش‌نشانی

۸. در حوزه فرهنگ شهری چه چشم اندازی را برای ایام عضویت خود در شورا ترسیم می‌کنید؟

شکست در فرهنگ، شکست در تمام بخش‌هاست‌. شهر ما شهر فرهنگی، تاریخی و اجتماعی است و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا باید فعال‌تر گردد. استفاده از نظرات صاحب نظران فرهنگی و هنری، هنرمندان و اهالی فرهنگ و برنامه‌ریزی برای تصویب طرح‌ها و لوایح فرهنگی که نظارت دقیق بر اجرای آن‌ها از سوی شورا هم اعمال گردد، کارساز خواهد بود و باید مدنظرمان باشد.

۹. به نظر شما نهاد شورا چه زمانی با شکست مواجه می‌شود؟

باز تاکید می‌کنم که باید با مردم صادق باشیم و این امر به‌خاطر جلوگیری از هدر رفتن انرژی در شورا و شهرداری، واجب است. در صورت دخالت بیگانگان و افراد بیرون از شورا، باید مردم را در جریان بگذاریم تا خود جواب بدخواهان را بدهند.

۱۰. سخن آخر

همشهریان عزیز! قول می‌دهم در صورت توفیق و راهیابی به شورا، مستقل عمل کنم و تنها رضای خدا و مصالح شما و صلاح شهرم را در نظر بگیرم. بنده به‌هیچ وجه تحت تاثیر جریانات خاص و سیاسی نخواهم بود.
وعده دیدار ما؛ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، پای صندوق‌ های رای