به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی محمدزاده در نشست خبری ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی اعم از نیروهای اجرایی، نظارت، بازرسی و حفاظت، کار برگزاری انتخابات را در استان انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی در ۶۹ حوزه شهری با یک هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و یک هزار و ۹۰۰ حوزه روستایی با ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر داوطلب برگزار می شود.

محمدزاده با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی، گفت: سلامتی شهروندان برای ما بسیار مهم است و از این رو از هشت ماه قبل تممی شرایط احتمالی در نظر گرفته شده تا حداکثر حفاظت از سلامت شهروندان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اقلام بهداشتی در تمام شعب اخذ رأی پیش‌بینی شده است، افزود: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، شعب اخذ رأی امسال ۱۵ درصد نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته و همه شعب در فضای باز یا فضاهایی استقرار یافته‌اند که از تهویه مناسب برخوردار باشند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این دوره تمام فرآیندهای انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: انتخابات در شهر تبریز به صورت کاملا الکترونیکی بوده و در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود شمارش آرای ریاست جمهوری در استان تا ساعت ۱۴ روز ۲۹ خرداد به پایان برسد، تاکید کرد: طبق قانون شمارش آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بعد از پایان شمارش آرای ریاست جمهوری انجام و نتایج از طریق فرمانداران اعلام می شود.

محمدزاده افزود: بر اساس سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در استان آذربایجان شرقی هستند که از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر رای اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی درخصوص امکان حضور بیماران کرونایی در انتخابات نیز گفت: برای این افراد که دوره نقاهت را سپری می کنند شعب خاصی در بیمارستان ها در نظر گرفته شده است که تعداد این شعبه ها در شهر تبریز، ۶ شعبه است.

وی خاطرنشان کرد: شعبه اول در بیمارستان امام رضا (ع)، شعبه دوم در بیمارستان های بهبود، نورنجات و امام علی (ع)، شعبه سوم در بیمارستان های شفا، امیرالمومنین (ع)، شهید محلاتی و الزهرا، شعبه چهارم در بیمارستان های شهدا، رازی، امام سجاد (ع)، شهریار و ۲۹ بهمن، شعبه پنجم در بیمارستان های علوی و عالی نسب و شعبه ششم نیز بیمارستان های شهید مدنی، شهید قاضی و ولیعصر مستقر خواهند بود.

محمدزاده با بیان اینکه ضریب امنیتی انتخابات بسیار بالا بوده و از شبکه ملی در انجام فرآیندهای انتخابات استفاده می شود، افزود: فقط دستگاه های احراز هویت به صورت آنلاین بوده و صندوق های الکترونیکی کاملا به صورت آفلاین بوده و به هیچ شبکه ای متصل نیستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال قطعی برق در استان و تاثیر آن بر روند انتخابات، گفت: گروه های حفاظتی و فنی در سطح استان آماده باش هستند و تمام تمیهدات لازم پیش بینی شده و تحت هیچ شرایطی انتخابات متوقف نخواهد شد.