به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یدالله قاری زاده گفت: در کنار اعضای هیئات های اجرایی، نظارت و سایر عوامل دخیل بر انتخابات، بازرسان انتخابات نیز یکی از عوامل مهم در حسن برگزاری انتخابات محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه هیأت بازرسی استان از ۵ عضو تشکیل شده و هیأت های بازرسی شهرستان‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: در هریک از این شعب اخذ رأی در استان، یک نفر بازرس ثابت و برای هر ۱۵ شعبه نیز یک نفر سربازرس تعیین شده که در مجموع ۲۳۴ نفر به عنوان سربازرس در استان فعالیت می کنند.

قاری زاده گفت: ۳۴ نفر نیز از سوی وزارت کشور به عنوان بازرس ویژه در استان انتخاب شده اند و در مجموع ۴۱۵۰ نفر بازرس بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نظارت خواهند کرد.

وی از برگزاری دوره های آموزشی متعدد برای بازرسان انتخابات در استان خبر داد و گفت: همه بازرسان باید به قوانین، اشراف کامل داشته و اصل بی طرفی را رعایت کنند.

قاری زاده با بیان اینکه تاکنون تخلف انتخاباتی مهمی در استان گزارش نشده است، افزود: متاسفانه برخی نامزدها، ضوابط قانونی تبلیغات را رعایت نمی کنند که تذکرات لازم به آن ها و طرفدارانشان اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده تخلفات در مهلت تبلیغات انتخاباتی، ناشی از بی اطلاعی هواداران نامزدها از دستورالعمل های تبلیغات است.

دبیر هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی همچنین از مردم استان خواست تا هرگونه تخلفات انتخاباتی را را از طریق شماره های ۳۵۲۹۱۳۰۶ و ۳۵۲۹۱۲۱۸ به هیأت بازرسی انتخابات استان گزارش کنند.