به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا شریفی روز پنجشنبه در یک گفت و گوی خبری عنوان کرد: تمدید مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل تا ۱۵ تیرماه، بنا به درخواست اتاق اصناف ایران و تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، صورت گرفته است.

شریفی، با اشاره به مشکلات و شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: صاحبان مشاغل تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند ضمن مراجعه به سایت سازمان امورمالیاتی کشور به نشانی WWW.INTAMEDIA.IRنسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم اقدام نموده و از تسهیلات و معافیت های قانونی بهره مند شوند.

داود بهبودی، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی به تازگی با اشاره به اینکه  ۹۰ درصد درآمد استان از محل مالیات است، اعلام کرد: بر این اساس باید چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول کنیم و بقیه شامل درآمدهای گمرکات، ثبت اسناد، ثبت احوال و سایر نهادها است که ۷۰۰میلیارد تومان را شامل می‌شود.

بهبودی خاطرنشان کرد: برای سال آینده پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درامد برای استان پیش‌بینی شده است که نسبت به سال جاری ۲۵ درصد رشد دارد.

وی افزود: رتبه آذربایجان شرقی از لحاظ متوسط درآمد استانی و هزینه کرد بودجه در کشور هفتم است.

وی اعلام کرد: حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان تزریق اعتبار در استان آذربایجان شرقی برای سال آینده انتظار می رود که در واقع سه برابر مالیات وصولی در استان است.

منبع: ایرنا